Колко печели - или губи - дадена автомобилна компания, на пръв поглед е от значение само за акционерите й. Но всъщност финансовото състояние на производителите би трябвало сериозно да вълнува и техните клиенти. Компания с хронични парични затруднения трудно ще отдели ресурс да развива нови технологии и да повишава качеството. От друга страна, понякога пък именно пренебрегването на качеството и икономията от материали правят най-големите печалби.
В класацията на Automedia сме включили 19-те най-големи като обем производители, а също и Tesla, която още няма нужния мащаб, но пък е автомобилната компания с най-висока пазарна капитализация. Не са включени китайски компании - макар че поне две от тях имат над 1 млн. автомобила годишно производство, част от него е в джойнт-венчъри с чужди компании.
Данните за печалбата на японските компании е на база прогнози, защото в Япония финансовата година приключва в края на март.
Резултатите на автомобилните компании за 2019 година:
Печалба: 0.075 млрд. евро
Продажби: 5.387 млн. автомобила
Катастрофалната последна четвърт на 2019 на практика заличи цялата печалба на компанията. След положителните резултати през 2017 (7.8 милиарда долара) и 2018 (3.7 милиарда) сега нетната печалба се стопи до едва 84 милиона долара, или 75 млн. евро. Според главния изпълнителен директор Джим Хакет това се дължи на понижените продажби, влошения резултат на финансовото поделение и по-големите инвестиции в разработване на автономни и електрически модели. Засега Хакет се ползва с подкрепата на Бил Форд.