Колко печели - или губи - дадена автомобилна компания, на пръв поглед е от значение само за акционерите й. Но всъщност финансовото състояние на производителите би трябвало сериозно да вълнува и техните клиенти. Компания с хронични парични затруднения трудно ще отдели ресурс да развива нови технологии и да повишава качеството. От друга страна, понякога пък именно пренебрегването на качеството и икономията от материали правят най-големите печалби.
В класацията на Automedia сме включили 19-те най-големи като обем производители, а също и Tesla, която още няма нужния мащаб, но пък е автомобилната компания с най-висока пазарна капитализация. Не са включени китайски компании - макар че поне две от тях имат над 1 млн. автомобила годишно производство, част от него е в джойнт-венчъри с чужди компании.
Данните за печалбата на японските компании е на база прогнози, защото в Япония финансовата година приключва в края на март.
Резултатите на автомобилните компании за 2019 година:
Печалба: 0.042 млрд. евро
Произведени автомобили: 1.368 млн.
Скандалната раздяла с Карлос Гон се отрази и на най-малкия член на алианса Renault-Nissan-Mitsubishi. Японската финансова година ще свърши след няколко седмици, но актуализираната прогноза на компанията вече сочи нетна печалба от 5 милиарда йени, или 42 млн. евро - драстичен срив в сравнение с 1.13-те милиарда евро през миналата година. Маржът на печалба се очаква да падне от 4.4 до едва 1.2%, независимо, че през 2019 марката отчете най-силните си продажби в Северна Америка от 2007 насам.