IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW се сбогува с i8

Прощалната версия Ultimate Sophisto Edition излиза в 200 бройки

BMW се сбогува с i8

Още през януари се появиха информации, че BMW ще спре производството на спортния си хибрид i8 през април. Сега това беше официално потвърдено и от производителя, който съобщи, че в завода в Лайпциг се сглобяват последните 200 бройки от модела. Те ще бъдат в специална серия Ultimate Sophisto Edition, с която на практика ще бъде отбелязано сбогуването с модела.

Една от вече произведените коли от серията е станала 20-хилядната бройки в сравнително малката историята на семейството. Тази цифра обаче кара BMW да определят i8 като „най-популярният спортен автомобил с електрифициран силов агрегат“. Компанията припомня, че това е и първият хибрид на марката, който може да са зареждан от мрежата. И именно той заедно с BMW i3 са положили основата на масовата електрификация на бранда.

BMW i8

Припомня се също, че BMW i8 е първият сериен автомобил в света с лазерна оптика (заради това баварският производител влезе в спор с Audi през 2014 г., след като компанията от Инголщад пусна на пазара своята суперкола R8 LMX). Именно при BMW i8 дебютира и 3-цилиндровият турбомотор на марката, който 5 пъти поред получи наградата „Двигател на годината“ в своята категория.

Първоначално 1,5литровият турбомотор с 231 к.с. се съчетаваше с електрически двигател със 131 к.с., а след това и с такъв със 143 к.с. След обновяването на батериите хибридът успя да постигне пробег от 55 км само на ток (по цикъла NEDC).  В крайна сметка обаче високата цена – 126 000 евро за купето и 143 000 евро за роудстъра, превърнаха модела по-скоро в имиджов и това се оказа решаващо да бъдещето му.

Още снимки на прощалната версия – вижте в галерията:

Снимки: BMW

0 от 500
  • #3
    2 rate up comment 1 rate down comment
    z8 ( преди 4 години )
    само който не е карал такава кола не знае за къв кеф става въпрос.До 1 вярно е че се влиза трудно но после не ти се излиза.
  • #2
    7 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Всички производители вадят нови електрички, а баварците спират производството на такива Да пущат нещо нафтово с 4 турбини и това е.Те друго без това не мокгат...
  • #1
    6 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Едва ли ще липсва на някого това недоразумение в което може да получиш клаустрофобия, качването в него е цяло приключение и не е за всеки както и цената, която е нереално висока за това, което ти продават.