IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Прогресът се отменя – новите коли в Европа замърсяват все повече

За трета поредна година средните нива на СО2 на континента се увеличават

Прогресът се отменя – новите коли в Европа замърсяват все повече

Екологичните изисквания към новите автомобили постоянно се увеличават, но някои производители все още не са готови за влизащите в сила през 2020 г. средни нива на вредни емисии СО2 в Европа. Новият стандарт е 95 гр/км и който не успее да го покрие, ще плаща сериозни глоби.

Последните данни на английската агенция за наблюдение и анализи на автомобилните пазари JATO Dynamics са доста притеснителни, тъй като се оказва, че средните нива на СО2 на континента се увеличават, вместо да намаляват. Така те са достигнали най-високите си нива от 2014 г. насам, като се влошават за трета поредна година. И ако през 2016 г. показателят е бил 117,8 г/км, то през 2019 е 121,8 г/км.

JATO Dynamics

Всичко това се случва на фона на декларираната борба за екология и при продължаващ ръст на продажбите на електромобили и хибриди, които влияят положително на тази статистика. Според JATO Dynamics, това противоречие се дължи на две причини. Първата е, че растат продажбите на кросоувъри, които са по-тежки и съответно по-малко ефективни. А втората е, че намалява дялът на дизелите, които също сваляха средните нива на CO2.

Сред производителите лидер е Toyota, чиито автомобили отделят най-малко вредни емисии. Японската компания е един от трите производителя, подобрили показателите си през 2019 г., като причината за това е ясна – продажбата на хибриди. Близо 60% от реализираните през миналата година в Европа нови коли на Toyota са именно с такова задвижване.

JATO Dynamics

Оказва се, че най-замърсяващи коли правят Mazda и Mercedes-Benz.

Експертите от JATO Dynamics разкриват и друга интересна статистика – тази по държави. Начело в нея са Норвегия и Нидерландия, което с оглед на високите продажби на електромобили в тези страните е напълно нормално. В същото време Германия е на дъното на списъка, като по-зле са само Полша и Швейцария. 

JATO Dynamics
Снимки: JATO Dynamics

0 от 500
  • #10
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Човек като свикне на широко трудно можеш да го накараш да се откаже и да се навре в някоя сапунерка. Жалкото е, че глобите ги отнасяме ние чрез повишение на крайните цени на автомобилите. Направо ми се ще да замина за САЩ, аман от тая евротолерастия.
  • #9
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Брандо ( преди 6 месеца )
    Нас не ни броят за хора ! На Гърция и отпуснаха сега 700 млн., а Боко го потупват и той им се хили.... Като е така, защо ще им спазваме правилата ?!
  • #8
    4 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    #6 - това им е хубавото на турбо моторите - все едно имаш 2 двигателя. Като караш леко един 1.5-1.6 150-180коня харчи колкото, понякога и по-малко от атмосферен 1.5-1.6. А като настъпиш върви не по-лошо от 2.2-2.4 с тия коне (е и харчи колкото тях).
  • #7
    1 rate up comment 0 rate down comment
    СУВ ( преди 6 месеца )
    Държа да подчертая, че в статията с говори само за емисии от автмобили. Общите емисии на ЕС никога не са падали. Няма две поредни години, в които емисиите да не са нараствали, дори по време на кризата от 2008-ма, дори и при най-големкия бум на централи от ВЕИ и износ на производство за Китай. Частично това се дължи на новите ТЕЦ-ове.
  • #6
    10 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Турбо моторите служат за манипулиране на изследванията за вредни емисии. Най-често разпространените за пример 1.6 турбо с около 160кс произвеждат емисии при нормално каране колкото по-голям атмосферен със същата мощност. Но когато се тества, моторът е в ниски обороти, под турбо-диапазона и мощност от около 90кс. Всеки знае че на двигателя му трябва гориво и въздух. Колкото повече въздух, съответно повече гориво, съответно повече мощност, съответно повече вредни емисии.
  • #5
    4 rate up comment 4 rate down comment
    До none ( преди 6 месеца )
    Ти си някакъв трол, който непрестанно и на сляпо, без да мисли и да знае реално нещата на пътя как са, чака само нещо да излезе и да плюе конкретно по Мазда. Тези показатели са заради увеличените продажби на CX-5. Ако говорим за 3-ката, тя си гори точно колкото и ко.нглокентите с емисии от 119гр. Това на хартия, на практика разход на гориво при ръчните кутии между малък с турбина 1.4, 1.5 и 2.0 на Мазда почти няма. Да, DSG е по-икономична, в сравнение с класическия автомат, но пък и проблемна.
  • #4
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Оня ( преди 6 месеца )
    Ако ни имаше в класацията като нищо можеше сме в челото на класацията, за ужас на развитата Европа ! Огромния брой стари кошници , предимно дизели и коли на газ , биха свалили показателите на СО
  • #3
    9 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    България не я броят за Европа, за разлика от Ромъния.
  • #2
    2 rate up comment 14 rate down comment
    none ( преди 6 месеца )
    Хмм и как така. Нали големите атмосферки на Мазда отпреди 20 години с автоматици на също толкова преклонна възраст бяха много екологични. Не им трябваха двигатели с турбо и се смееха на даунсайзинга. Като ги гледам с асматиците които произвеждат са в премиум групата, която поне прави мощни двигатели, та има някакъв резон да имат по-сериозни емисии. Хонда с новите цени на 1.5 мотори със СВТ, тотално са изпаднали от класацията ;)))
  • #1
    23 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Ами нормално като цяло има сериозен ръст на продадените СУВ-та и като цяло на по-мощни коли. Електричките са все още капка в морето и са масови от 2-3 години в Европа. Жалко че ни няма нас в класацията. Ако имаше реално замерване сигурно щяхме да гоним 200гр