IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Прогресът се отменя – новите коли в Европа замърсяват все повече

За трета поредна година средните нива на СО2 на континента се увеличават

Прогресът се отменя – новите коли в Европа замърсяват все повече

Екологичните изисквания към новите автомобили постоянно се увеличават, но някои производители все още не са готови за влизащите в сила през 2020 г. средни нива на вредни емисии СО2 в Европа. Новият стандарт е 95 гр/км и който не успее да го покрие, ще плаща сериозни глоби.

Последните данни на английската агенция за наблюдение и анализи на автомобилните пазари JATO Dynamics са доста притеснителни, тъй като се оказва, че средните нива на СО2 на континента се увеличават, вместо да намаляват. Така те са достигнали най-високите си нива от 2014 г. насам, като се влошават за трета поредна година. И ако през 2016 г. показателят е бил 117,8 г/км, то през 2019 е 121,8 г/км.

JATO Dynamics

Всичко това се случва на фона на декларираната борба за екология и при продължаващ ръст на продажбите на електромобили и хибриди, които влияят положително на тази статистика. Според JATO Dynamics, това противоречие се дължи на две причини. Първата е, че растат продажбите на кросоувъри, които са по-тежки и съответно по-малко ефективни. А втората е, че намалява дялът на дизелите, които също сваляха средните нива на CO2.

Сред производителите лидер е Toyota, чиито автомобили отделят най-малко вредни емисии. Японската компания е един от трите производителя, подобрили показателите си през 2019 г., като причината за това е ясна – продажбата на хибриди. Близо 60% от реализираните през миналата година в Европа нови коли на Toyota са именно с такова задвижване.

JATO Dynamics

Оказва се, че най-замърсяващи коли правят Mazda и Mercedes-Benz.

Експертите от JATO Dynamics разкриват и друга интересна статистика – тази по държави. Начело в нея са Норвегия и Нидерландия, което с оглед на високите продажби на електромобили в тези страните е напълно нормално. В същото време Германия е на дъното на списъка, като по-зле са само Полша и Швейцария. 

JATO Dynamics
Снимки: JATO Dynamics

0 от 500
  • #20
    6 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    много физици много химици много еколози по света колкото повече чета толкова по глупав ставам разбрах че въглеродния двуокис е вреден за живота на земята водата когато е в твърдо агрегатно състояние след като премине в течно си увеличава обема и нивото на световния океан се покачва и въздуха се нагрява и изпарява и отлита в космоса следствие от което се получава глобално затопляне и се получава вакум и земята става плоска и трябва да спрем да управляваме автомобили
  • #19
    8 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    "Е как така Тойота може, а другите не могат?" Наистина, не всички могат да правят безжизнени, виещи легени с евтини пластмаси за хора без никаква радост в живота. Тази пазарна ниша е твърдо окупирана от японците.
  • #18
    6 rate up comment 5 rate down comment
    112 ( преди 3 месеца )
    Ех тия японци, пак са по-добри от останалите...
  • #17
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Да не се учудвам, че Българя я няма в списъка.
  • #16
    7 rate up comment 4 rate down comment
    zord ( преди 3 месеца )
    Турбо мурбо... като се прецака турбото изгориш 3 кила масло и докато оправиш колата замарсиш все едно за целия живот на колата си карал камаз
  • #15
    14 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Мунипулативна статия, която едва ли не казва, че видите ли дизелите, като са по-малко и заради това е така. Всъщност обаче СО2 е безвреден сравнен с Менделеевата таблица, която бълват тракалниците и саждите които ни задушават. Чудя се защо производителите не наблягат на автомобили с газ и метан, като не могат да правят хибриди, като Тойота. Чудя се и Тойота защо не прави хибриди на газ. В Европа има доста Приуси таксита с газови уредби. Харчат 5-6/100 газ, което е по-евтино дори от електричките.
  • #14
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Е как така Тойота може, а другите не могат? И защо продължават да мерят само СО2. Дайте да видим колко много са намалели азотните окиси и ФПЧ, които са по-вредни за хората, откакто нафтовите печки взеха да се продават по-малко.
  • #13
    12 rate up comment 8 rate down comment
    Факт! ( преди 3 месеца )
    Да ама дизелите отделят азотни оксиди и смъртоностните фпч в по-големи количества.Американците казват за дизелите Дърти Фюъл сиреч мръсно гориво неслучайно.В Ел.Колите е бъдещето да живее Мъск Да Живее Тесла.
  • #12
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Емисиите скачат заради въвеждането на WLTP.
  • #11
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Що бе, какво се плашите - нали според местните "екперти" замърсяването не влияе на климата, нЕма глобално затопляне - това е само блъф за повече пари! Дизел-мизел, въглища, няма значение - тя, природата ше се опрай!!