IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Какво всъщност печелим от твърде бързото шофиране?

Повечето шофьори не се състезават, но често ограниченията на скоростта не се спазват

Какво всъщност печелим от твърде бързото шофиране?

Често пъти покрай ограничение от 50 км/ч имаме склонността да преминаваме с 60, защото винаги сме го правили и никога не сме били наказвани. Но наистина ли си струва да караме по-бързо?

Малка аритметична задача: в населено място с дължина 3 км карате с 60 км/ч вместо с разрешените 50. Колко време спестявате?
Отговор: само 36 секунди. Пътувате три минути, вместо 3,6 минути. Но рискувате глоба.

Прекалено бързо шофиране

Друг пример: на магистралата има ремонт. Тези ремонти на моменти могат да бъдат наистина досадни. Вместо предписаните 80 км/ч шофьорът решава да кара със 100 км/ч, за да спести поне малко време. Колко време спестява, ако предположим, че ремонтът е с дължина 5 км?

45 секунди, не часове. Разбира се, и тук има наказания. И това, което не трябва да се забравя, е, че разходът на гориво се увеличава непропорционално при по-висока средна скорост.

Прекалено бързо шофиране

Последен пример: 100 км движение по магистралата. Карате вместо със 150, вместо с разрешените 140 150 км/ч. Спестеното време е приблизително три минути.

Затова и съветите на експертите са, че умереното бързане не се изплаща. Внимателното и безопасното пътуване са за предпочитане вместо здравото натискане на газта и излагането на себе си и на пътниците в автомобила на опасност. И да не забравяме: само 10 км/ч по-ниска скорост понякога гарантират много по-икономично пътуване.

Снимки: Autorevue

0 от 500
  • #13
    4 rate up comment 3 rate down comment
    някой ( преди 6 месеца )
    До 10 Онзи, който си мисли, че не може да се излъже електронен или механичен тахограф. Повярвайте ми може и не само с 120, но и с повече, но никой не юрка над 110-120. Та когато преживеете като мен достолепно над 50 лазарника и минете към 1700000 км по-нависоко над пътя, тогава си позволявайте пак да коментирате под тема, за която нямате никакво понятие. За радост няма да съм жив да Ви гледам сеира и глупостите.
  • #12
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Почти винаги карам с 10 км/ч над ограничението. Примерно извън града карам със 100 км/ч, но реалната ми скорост по ГПС е 91-92 км/ч минус 3 км/ч толеранс и стават реални под 90 км/ч. При по-високи скорости е дори още повече. Така, че по километраж може да карате с 10-тина км/ч над ограничението и няма да сте в нарушение. Единствено в населено място карам макс.със 7-8 км/ч над ограничението 50 км/ч. Проблемът обаче е в джигитите, които карат с 30-40 км/ч над ограничението и повече дори.
  • #11
    4 rate up comment 4 rate down comment
    RD ( преди 6 месеца )
    Важното е да се кара така, че останалите коли да ти се появяват откъм очите, а не откъм гърба :)
  • #10
    4 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    До nuclear: Тъкмо ако заспиш със 150 е сигурно, че няма повече да се събудиш ;) До някой #2: Няма как ТИР да кара със 120. Те са ограничени на 90 км/ч. Като навършиш 18 и вземеш книжка, ще видиш ;)
  • #9
    12 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Смисълът на 10 км/ч повече обикновено е, че може да продължи да се кара на пета или шеста предавка. ДВГ е адски древен и несъвършен динозавър. Дори не си даваме сметка колко. След като минем на електричество, най-икономичната скорост ще е възможно най-бавната. При автомобилите с ДВГ най-икономичната скорост е около 75 км/ч. Всичко надолу и нагоре води до допълнителни разходи и замърсяване.
  • #8
    8 rate up comment 10 rate down comment
    Оня ( преди 6 месеца )
    Всички гледат Германия и нейните магистрали без ограничения ( това не е навсякъде ) а никой не дава пример със Швейцария !?! Една от най-безопасните страни за пътуване. И знаете ли защо ? Защото там се наказва всичко и при това солено. Наказва се дори 1км/ч над ограничението. И няма ама това- ама онова. Правилен ли е този подход вие ми кажете ?
  • #7
    3 rate up comment 4 rate down comment
    някой ( преди 6 месеца )
    За умните съм чувал да скучаят, но за глупавите - не. Браво докторе! Измислихте нещо ново. Сигурно сте от новонароилите се учени в България. Спорен и нескучен ден.
  • #6
    11 rate up comment 0 rate down comment
    Д-р Христов ( преди 6 месеца )
    Нищо не печелиш освен една цигара време на цената на умрели нервни клетки. Вътрешната припряност е зло, с което трябва да се бориш ежеминутно с нечестиви средства - да си вадиш корички, ушна кал, гурели, пърхут, сирене и подташачна мазнотия и да ги душиш. Не само в колата, ами по опашки, на родителска среща - навсякъде. Стига с тея нерви - дайте го на релакс. Само глупавият човек скучае.
  • #5
    10 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    "Затова и съветите на експертите са, че умереното бързане не се изплаща." - хахаха значи съвета е ако бързате - бързайте сериозно... умереното бързане няма смисъл :D
  • #4
    8 rate up comment 6 rate down comment
    nuclear ( преди 6 месеца )
    Бързото каране помага и да не заспиш зад волана при монотонното каране по магистрала. При 150-160 си по-нащрек, какви ще ги свършат колите около теб.