IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Защо понякога скоростомерите не показват вярно?

Често шофьорът разбира за проблема, едва когато го снима камерата за превишена скорост

Защо понякога скоростомерите не показват вярно?

Отклоненията при скоростомерите могат да имат различни причини. Ако монтирате по-малки гуми на автомобила си, скоростомерът ще показва различна стойност. Това се случва най-вече тогава, когато скоростомерът е свързан главината посредством вал.

При модерните автомобили скоростта се отчита електронно и скоростомерът е свързан с предавателната кутия. Така се постигат по-точни показания. Въпреки това отклоненията в скоростта не са напълно изключени. При регистрираните в Германия автомобили например правилото е скоростомерът да не показва повече от 5 % от реалната скорост.

Скоростомер

Шофьорите обикновено изобщо не забелязват отклонението. Когато седите зад волана, не можете да прецените дали се движите с 10 км/ч по-бързо или по-бавно. Ако ви снима камера за превишена скорост, може да се окаже че причината е в промяната на гумите например.

В тези случаи скоростомерът в автомобила показва умерена скорост, но в действителност тя е прекалено висока. Толерансът, който се вади при измерването на скоростта, не е достатъчен. Шофирали сте по-бързо от разрешеното, без дори да забележите и глобата ви е в кърпа вързана.

За да предотвратите отклоненията в показанията на скоростомера, винаги използвайте правилния размер гуми. Проверете в документацията на колата какъв е той и какви са позволените заместители.

Скоростомер

Отклонението на скоростомера се среща най-вече при по-стари автомобили. Една от причината е, че отклоненията в съответен процент, са били различни. Това касае най-вече леките автомобили, произведени преди 1991 г. Там допустими са били отклонения до 10 процента.

До скорост от 50 км/ч скоростомерът не би трябвало да има отклонения. При скорост над 50 км/ч е допустимо отклонение от 4 км/ч. Така при скорост от 130 км/ч отклонението може да достигне 17 км/ч. Ако обаче на магистралата бъдете заснети с превишена скорост, толерансът може да се окаже недостатъчен.

Снимки: Ratgeber, Autowoche

0 от 500
  • #17
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    При моделите без GPS от където и да взима данни скоростомера , в крайна сметка опира до превръщане на ъглова в линейна скорост , като в уравнението играе роля външния диаметър на гумите. При 16/17" разликата е 5% .
  • #16
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Бай Крисо ( преди 1 месец )
    В продължение от предния ми коментар: Всеки оборот на жилото поражда ел. напрежение в системата за отклонение на стрелката на километража, оттам стрелката се отмества до правилното положение. Там умишлено е вкарано нелинейно отклонение отново с цел да показва повече. С годините, стареенето и умората на материала водят до допълнителни отклонения в показанието при механичните километражи.
  • #15
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Бай Крисо ( преди 1 месец )
    Написаното в статията е не напълно технически издържано. В съвременните автомобили се взема скоростта от скоростната кутия и ABS модула и постъпват в CAN шината на автомобила. Таблото на автомобила прочита тази информация и чрез формула заложена в софтуера се изчислява скоростта която да бъде показана със съответното отклонение по закон. В автомобилите, които са с механичен километраж (срещано дори след 1995), получават информация механично чрез жило свързано чрез редуктор в скоростната кутия.
  • #14
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Бероец ( преди 1 месец )
    Разликата в повечето автомобили е точно 7км/ч. Може да се сравни GPS. Скоростомери зависещи от гумите вече почти няма. Толерансът е по закон точно 3км/ч.
  • #13
    2 rate up comment 0 rate down comment
    GPS ( преди 1 месец )
    Отклонението на скоростомера е около 5-6 км/ч,обикновено повече от реалната скорост,проверено многократно с джипиес !Затова ако караш с 10 км/ч отгоре,както е писал колегата по-долу,реално си надвишил с 5 км/ч ,за това никой няма да те глоби,това е почти колкото грешката на камерата/радара по документи, 5/150 км/ч = 3% ,а и да те глобят ще е за 7-8 км/ч над допустимото,което не боли чак толкова!
  • #12
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    #11 - можеш спокойно да минеш +10 на скоростомера ;). Няма да получиш глоба. Реално до +10 никой не те закача.
  • #11
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Мишо ( преди 1 месец )
    Съгласен със горе написалите, че статията е ***. Скоростомерите са проектирани от производителя така, че показват завишена скорост. Обикновено от 3 до 5 км/час. Сравнявайки показанията на навигацията и скоростомера и отчитайки 3% толеранс на камерите в Германия си карам спокойно със 103 при ограничение от 100. Или със 106 по скоростомер.
  • #10
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    №9 - Всеки модел може да се движи с гуми, които са записани в малкия (големия) талон. Може да сложи други (тук вече има таблица, какви може) но тогава трябва да мине ТЮФ, издават ти документ и си готов. Ще те върнат само ако нямаш документ. Съвсем отделно е, че при смяната диаметъра трябва да се запази (+/- 1см), за да няма отклонения на скорстомера. №7 - прав си, за 5% но до към 130. 140 и нагоре дават около 7% отклонение, а над 200 отива на 10 дори.
  • #9
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Влизам от време на време в комедията, за да се посмея. Сайта се пише и поддържа от пълни идиoTи! понякога обаче не е смешно, а направо тъжно... #6 Всеки модел има поне 2-3 размера гуми с които може да се движи и са по спецификации от производителя. Тези данни в ТЮФ ги имат и излизат, като минаваш. Само, ако си се отклонил с някакъв друг размер, тогава те връщат да ги смениш. #7 Това не е вярно (за първото изречение). До 10% е! При повечето марки е 7-8% завишение на скоростта.
  • #8
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Дедо ( преди 1 месец )
    Ааааахахахахаха! "скоростомерът е свързан главината посредством вал" - или валът е мек и се нарича жило...