IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Германия няма да ограничава скоростта по магистралите си

Дебатът за промените започна преди година като част от новите екологични мерки, които взимат властите в страната

Германия няма да ограничава скоростта по магистралите си

Няма да има общо ограничение на скоростта по германските магистрали, стана ясно в петък, след като Бундесратът (долната камара на парламента) не лрие доводите на Комисията по околна среда с преобладаващи министри от партията на Зелените. Те се изказаха в подкрепа на ограничението, но то срещна съпротива на християндемократите и на федералния министър на транспорта Андреас Шойер (Християндемократическа партия).

В крайна сметка коалиционните правителства на провинциите с участие на християндемократите попречиха проектът за ограничение да спечели мнозинство. Дебатът за промените започна преди година като част от новите екологични мерки, които взимат властите в Германия. За момента обаче тези 130 км/ч се явяват единствено като препоръчителна скорост по германските магистрали.

Ограничение 130

Федералната статистическа служба на Германия отчете, че през 2017 г. автомобилният транспорт в страната е отговорен за изхвърлянето 115 млн. тона въглероден двуокис в атмосферата - с 6 процента повече отколкото през 2010 година. Именно заради тенденцията на повишаване на вредните емисии, дължащи се на автомобилния транспорт, и защото по-мощните автомобили замърсяват повече, експертите смятат, че решението е да се въведе генерално ограничение на скоростта по аутобаните на 130 километра в час.

Но отговорът на другата страна не закъсня. Още преди няколко месеца германският министър на транспорта Андреас Шойер заяви, че предложението за ограничение на скоростта, както и другата препоръка на експертната комисия - за вдигане на данъка за дизеловите автомобили, противоречат на "здравия човешки разум".  

Какво мисли ADAC по въпроса - вижте в Investor.bg

0 от 500
  • #12
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    естественно че противоречи на здравия разум елементарна логика ако имаш разстояние от 100 км и караш със 100 изминаваш маршрута за един час ако караш с 200 изминаваш за половин час и извода е че с по висока скорост по малко време работи двигателя и съответно по ниски емисии на газове и най ми хареса определението че пътните знаци имат препоръчителен характер някой он пишещите тук опитвал ли се е да кара с ограниченията на извънградско то ще заспиш и забравяш за къде си тръгнал
  • #11
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    #10 Всъщност, “трошляка“ ми е на 9 г, хибрид и мога да се хвана на бас с теб, че е по-екологичен от коша, който караш! Така, че аре по-леко с тАпите си изказвания! Също така познавам хора с още по-стари коли, които карат на газ и също са по-екологични от трошката ти! А скоростта влияе много на разхода, а от там и на емисиите. Една кола при 130 км/ч харчи средно 8/100 и същата при 200 км/ч харчи 15/100, т.е почти двойно! Така, че има логика да има ограничения в тази насока.
  • #10
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Всъщност ... ( преди 1 месец )
    не намаляване на скоростта, а драстично увеличение на такси и данъци за трошляци над 8г ще намали реално емисиите! Но БГ-то все на опашката - за да върви една далаверка на едни братоци и чичаци от категория Дупница и Горубляне!
  • #9
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Намаляването на скоростта намалява емисиите. Това е факт. Само че: неограничените немски магистрали далеч не са толкова неограничени. Всеки, който е шофирал в Германия, го знае. При по-голямо натоварване веднага пускат временните ограничения. Има отсечки, които са почти постоянно ограничени. А дори когато не са, каращите с повече от 140 са доста малко. Ефектът от постоянно ограничение би бил доста по-малък, отколкото еколозите си въобразяват. Примерно 1%.
  • #8
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    ..и да допълня. Преди време зелените!! и куките ревяха за ограничние заради катастрофи. Обаче, откакто извадиха статистиката, че дефакто на магистралите са само 15% от (тежките) катастрофи, и в 90% от случаите са на ограничен учасътк или с камиони, които така или иначе са огр. на 80 подвиха опашки. В момента модата е всичко да е ЕКО, като при храните да е БИО (по скъпи предимно, но нищо общо с био) На политиците им е нито до ЕКО или БИО, важното е народа да харчи едни пари..
  • #7
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Това, че в повечето страни има ограничение не значи автоматично и в Германия да има. Има си препоръчителна скорост 130. Т.е който иска да кара 130 - да си кара. Който иска по бързо - ако може, защо не, важното е да има толерантност и от 2-те страни. Ограничнието няма връзка с екологията, но просто сега пробваха да го пробутат така. И като искат да намалят емисиите от транспорта, да ограничат камионите. За последните 20г, трафика там е х2 или дори х3, едната лента на магистралта е само камиони.
  • #6
    5 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Хората на терсене, а немците наопаки. В цял свят има ограничение на скоростта в Германистан не. В по-голямата част на света дизели не се карат, а където са се карали досега се забраняват, а в Германистан не. Цяла Европа не иска емигранти, Германистан ги иска и после изнудва другите да приберат част от поканените от тях „доктори, инженери и студенти“. Цял свят им се смее, а те продължават да се правят на много умни. После пак ще разберат по трудния начин, че са амсалаци.
  • #5
    4 rate up comment 8 rate down comment
    до пенсия #1 ( преди 1 месец )
    пенсията не зацепва, че неговото 15-годишно рено при скорост 60км/ч замърсява два пъти повече от нови 2 Мерцедеса и 2 БМВ-та при скорост над 200км/ч!
  • #4
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Браво! ( преди 1 месец )
    еврогейзерите НЕ успяха този път!
  • #3
    7 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Давай, брат, давай!! Докато ги направиш 10 едни и същи коментара! Да не пропуснеш "лоени немски мозъци" "вагонетки" и т.н. той, репертоара ти го знаеме!!