Няма да има общо ограничение на скоростта по германските магистрали, стана ясно в петък, след като Бундесратът (долната камара на парламента) не лрие доводите на Комисията по околна среда с преобладаващи министри от партията на Зелените. Те се изказаха в подкрепа на ограничението, но то срещна съпротива на християндемократите и на федералния министър на транспорта Андреас Шойер (Християндемократическа партия).
В крайна сметка коалиционните правителства на провинциите с участие на християндемократите попречиха проектът за ограничение да спечели мнозинство. Дебатът за промените започна преди година като част от новите екологични мерки, които взимат властите в Германия. За момента обаче тези 130 км/ч се явяват единствено като препоръчителна скорост по германските магистрали.
Федералната статистическа служба на Германия отчете, че през 2017 г. автомобилният транспорт в страната е отговорен за изхвърлянето 115 млн. тона въглероден двуокис в атмосферата - с 6 процента повече отколкото през 2010 година. Именно заради тенденцията на повишаване на вредните емисии, дължащи се на автомобилния транспорт, и защото по-мощните автомобили замърсяват повече, експертите смятат, че решението е да се въведе генерално ограничение на скоростта по аутобаните на 130 километра в час.
Но отговорът на другата страна не закъсня. Още преди няколко месеца германският министър на транспорта Андреас Шойер заяви, че предложението за ограничение на скоростта, както и другата препоръка на експертната комисия - за вдигане на данъка за дизеловите автомобили, противоречат на "здравия човешки разум".
Какво мисли ADAC по въпроса - вижте в Investor.bg