IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Германия няма да ограничава скоростта по магистралите си

Дебатът за промените започна преди година като част от новите екологични мерки, които взимат властите в страната

Германия няма да ограничава скоростта по магистралите си

Няма да има общо ограничение на скоростта по германските магистрали, стана ясно в петък, след като Бундесратът (долната камара на парламента) не лрие доводите на Комисията по околна среда с преобладаващи министри от партията на Зелените. Те се изказаха в подкрепа на ограничението, но то срещна съпротива на християндемократите и на федералния министър на транспорта Андреас Шойер (Християндемократическа партия).

В крайна сметка коалиционните правителства на провинциите с участие на християндемократите попречиха проектът за ограничение да спечели мнозинство. Дебатът за промените започна преди година като част от новите екологични мерки, които взимат властите в Германия. За момента обаче тези 130 км/ч се явяват единствено като препоръчителна скорост по германските магистрали.

Ограничение 130

Федералната статистическа служба на Германия отчете, че през 2017 г. автомобилният транспорт в страната е отговорен за изхвърлянето 115 млн. тона въглероден двуокис в атмосферата - с 6 процента повече отколкото през 2010 година. Именно заради тенденцията на повишаване на вредните емисии, дължащи се на автомобилния транспорт, и защото по-мощните автомобили замърсяват повече, експертите смятат, че решението е да се въведе генерално ограничение на скоростта по аутобаните на 130 километра в час.

Но отговорът на другата страна не закъсня. Още преди няколко месеца германският министър на транспорта Андреас Шойер заяви, че предложението за ограничение на скоростта, както и другата препоръка на експертната комисия - за вдигане на данъка за дизеловите автомобили, противоречат на "здравия човешки разум".  

Какво мисли ADAC по въпроса - вижте в Investor.bg

0 от 500
  • #11
    8 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    естественно че противоречи на здравия разум елементарна логика ако имаш разстояние от 100 км и караш със 100 изминаваш маршрута за един час ако караш с 200 изминаваш за половин час и извода е че с по висока скорост по малко време работи двигателя и съответно по ниски емисии на газовеи най ми хареса определението че пътните знаци имат препоръчителен характер някой он пишещите тук опитвал ли се е да кара с ограниченията на извънградско то ще заспиш и забравяш за къде си тръгнал
  • #10
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    #10 Всъщност, трошляка ми е на 9 г, хибрид и мога да се хвана на бас с теб, че е по-екологичен от коша, който караш! Така, че аре по-леко с тАпите си изказвания! Също така познавам хора с още по-стари коли, които карат на газ и също са по-екологични от трошката ти! А скоростта влияе много на разхода, а от там и на емисиите. Една кола при 130 км/ч харчи средно 8/100 и същата при 200 км/ч харчи 15/100, т.е почти двойно! Така, че има логика да има ограничения в тази насока.
  • #9
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Всъщност ... ( преди 4 години )
    не намаляване на скоростта, а драстично увеличение на такси и данъци за трошляци над 8г ще намали реално емисиите! Но БГ-то все на опашката - за да върви една далаверка на едни братоци и чичаци от категория Дупница и Горубляне!
  • #8
    5 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    ..и да допълня. Преди време зелените!! и куките ревяха за ограничние заради катастрофи. Обаче, откакто извадиха статистиката, че дефакто на магистралите са само 15% от (тежките) катастрофи, и в 90% от случаите са на ограничен учасътк или с камиони, които така или иначе са огр. на 80 подвиха опашки. В момента модата е всичко да е ЕКО, като при храните да е БИО (по скъпи предимно, но нищо общо с био) На политиците им е нито до ЕКО или БИО, важното е народа да харчи едни пари..
  • #7
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Това, че в повечето страни има ограничение не значи автоматично и в Германия да има. Има си препоръчителна скорост 130. Т.е който иска да кара 130 - да си кара. Който иска по бързо - ако може, защо не, важното е да има толерантност и от 2-те страни.Ограничнието няма връзка с екологията, но просто сега пробваха да го пробутат така. И като искат да намалят емисиите от транспорта, да ограничат камионите. За последните 20г, трафика там е х2 или дори х3, едната лента на магистралта е само камиони.
  • #6
    7 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Хората на терсене, а немците наопаки. В цял свят има ограничение на скоростта в Германистан не. В по-голямата част на света дизели не се карат, а където са се карали досега се забраняват, а в Германистан не. Цяла Европа не иска емигранти, Германистан ги иска и после изнудва другите да приберат част от поканените от тях доктори, инженери и студенти. Цял свят им се смее, а те продължават да се правят на много умни. После пак ще разберат по трудния начин, че са амсалаци.
  • #5
    7 rate up comment 11 rate down comment
    до пенсия #1 ( преди 4 години )
    пенсията не зацепва, че неговото 15-годишно рено при скорост 60км/ч замърсява два пъти повече от нови 2 Мерцедеса и 2 БМВ-та при скорост над 200км/ч!
  • #4
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Браво! ( преди 4 години )
    еврогейзерите НЕ успяха този път!
  • #3
    8 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Давай, брат, давай!! Докато ги направиш 10 едни и същи коментара! Да не пропуснеш "лоени немски мозъци" "вагонетки" и т.н. той, репертоара ти го знаеме!!
  • #2
    12 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Скоростта няма да я ограничават, дизелите са ок, обаче Тесла е виновна за екологията, защото била изсякла дървета, където са им разрешили да строят, въпреки, че същите ще засадят 3 дървета на всяко отсечено. Ето това са германците! Пълни изMekяри! Що зелените не отидат да протестират пред бундестага? Защото няма кой да им плати. Те протестират само, ако им платят. Факт! Къде са същите зелени, когато се товарят влакови композиции с отпадъци, които да бъдат изгаряни в нашите ТЕЦ и да се трови и за