Германската автомобилна асоциация TÜV вече посочи в свое изследване за 2019 г. най-надеждните и съответно най-ненадеждните автомобили. При кросоувърите до 3 години най-зле се представя Dacia Duster, при която 11,7% от проверените на технически преглед машини имат проблеми. Основните от тях са повишен разход на масло, кормилна рейка, окачване и светлини.
На второ място е Hyundai Tucson с 10,5%, като собствениците се оплакват най-вече от слабото задно окачване, а на трета е поставен Kia Sportage (7,1%), при който проблемите са най-вече в електрическата система. В класацията за кросоувъри над 3 години първите 3 места са отново за Sportage, следван от VW Tiguan и Nissan Qashqai.
Критерият в подобно изследване е един - броят на повредите, но цените на пазара на употребявани автомобили често се образуват по различни причини. Например, почти всички модели от премиум-марките са доста надценени. Изданието Autotrader избра 5 автомобила, които определя като прекалено скъпи при покупка на старо. И посочи техни алтернативи, които са по-евтини, но предлагат почти същото оборудване и мощност на двигателите. Предлагаме ви мнението на експертите, като не е задължително да сте съгласни с него.
5 твърде надценени автомобила на старо (ГАЛЕРИЯ):
Двата модела са близки като изпълнение - постоянно задвижване 4х4 в съчетание с класически автомат (механичната кутия е рядкост за тези модели). При Prado доминират турбодизели 2.8 (177 к.с.) и 3.0 (173 к.с.), а Pajero разчита на 3,0-литров бензинов атмосферен мотор (222 к.с.) и турбодизел 2.5 със 178 к.с. Вярно е, че Prado е по-добре оборудван, но може ли това да обясни огромната разлика. Всъдеходът на Toyota струва около 32 000 евро, докато този на Mitsubishi може да се намери за около 19 000 евро. Факт е, че има и разлика в габаритите, като Prado е малко по-голям, но струва ли това 13 000 евро?
Снимки: AutoTrader