IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

С колко пада цената на един автомобил през годините?

Намаляването на стойността зависи от най-различни фактори

С колко пада цената на един автомобил през годините?

Всеки един автомобил с течение на годините губи от цената си. Но ако преди собствениците на превозното средство го използваха дълго време, сега на вторичния пазар все по-често се срещат коли на три-четири или пет години. Някои от тях се продават за 60% от първоначалната им стойност, но други не успяват да постигнат дори 30%. От какво зависят тези загуби в цената, разкриват експерти на пазара на автомобили на старо.

Фактори при препродажбата

На първо място цената зависи от състоянието на автомобили и неговите технически характеристи. Също така много важни са марката и модела на продаваната кола. Например, някои автомобили за 5 години губят до 50% от стойността, докато при други намалението е по-малко - до 20%.

автомобили на старо

Както показват изследванията, за първите 3 години на експлоатация моделите губят между 15 и 40% от първоначаната си цена. Ако един автомобил с бензинов двигател струва 10 000 евро като нов и изминава до 20 000 км на година, то стойността му пада с около с около 830 евро на година. Така се получава, че една кола на 3 години вече струва около 7500 евро при пробег от 60 000 км. А на практика тя почти не се отличава като технически характеристики от напълно нов автомобил.

Фактори за падане на цената

За определяне на цената пазара на автомобили на старо влияят няколко фактора. Основният е политиката на автомобилния производител. След 3-4 години ползване на даден модел излиза негова обновена версия, а понякога и следващо поколение. Това автоматично означава, че предишният модел поевтинява още като нов с 15-30%.

Важно е и качеството на продаваните автомобили. Не е тайна, че преди 10 и повече години то беше далеч по-високо, докато сега собствениците често се жалват от проблеми и дефекти още на новите си коли. Това се случва дори при само година ползване, което също оказва влияние. Има модели, като китайските например, които на 5 години са загубили до 70% от първоначалната си цена.

автомобили на старо

Случва се и друго - при някои марки, които са доказали надеждността си през годините, дори след 5 години употреба цената на техните модели остава висока. Тя може да бъде дори 60-70% от първоначалната. За това помага популярността на бранда на пазара, както и наличието на добра търговска мрежа и лесния достъп до резервни части.

Например, ако един производител не е особено популярен в дадена държава, може да има трудности с обслужването на автомобила и в осигуряването на резервни части за него. Затова и най-популярните марки задължително са асоциират с лесно обслужване и ремонт. В същото време моделите от премиум-брандовете се обезценяват по-бързо, тъй като при тях обслужването е по-скъпо, а и данъкът е по-висок.

В крайна сметка

Опитът показва, че даден автомобил губи от първоначалната си цена още в момента, в който напусне шоу-рума на производителя. Практиката показва, че дори седмица по-късно стойността му е намаляла. А като цяло трябва да се отчитат не само техническото състояние и характеристиките на модела, но и марката, условията, в които се ползва колата (например дали е на частно лице или на голяма фирма), марката, а също така и данъците, които ще струва на собственика си.

0 от 500
  • #19
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Още ( преди 4 месеца )
    Най-важното не са километрите или годината(освен ако не е над 20 години,тогава остаряват семеринги ,съединения,абе скръб)!В днешни дни е трудно да разбереш истината за един автомобил, но става все по-достъпно!Ако някой ти отказва преглед в сервиз, просто си тръгни,толкова много автомобили на този свят,остави го този на левака да си го продава още!
  • #18
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Последно ( преди 4 месеца )
    Всичко зависи от това кой е притежавал автомобила , човек или "маймун",оттам поддръжката и състоянието на автомобила!
  • #17
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    до 14 - ох маминия... още ли те боли от този Горублянски таралясник дето си си купил... ще ти мине. Иначе лоши, лоши немски коли....
  • #16
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Бай хой ( преди 4 месеца )
    1'во място :мазерати 70%от излизането от магазина 2*ро място бмв7 серия.... Тойота я няма в топ 15
  • #15
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Абе ( преди 4 месеца )
    Кой нормален човек с малко себеуважение ще се набута с грозен жълт леген сглобяван от Хасан в Турция?
  • #14
    13 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Немските талиги се обезценяват най-бързо. Всеки нашил се с такова недоразумение гледа да се отърве бързо, а лапнишараните, които си мечтаят за премиуми веднага кълват на „страхотната“ обезценена кола нов внос и си мислят, че карат премиум. Може да е бил прмиум преди години, но това отдавна не е така.
  • #13
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Според търговеца ( преди 4 месеца )
    Статията не е лоша,да ,общи заключения,но пък верни!Никой богат човек не си продава безпроблемната здрава кола ей така,да се отърве-те затова са богати ,защото си правят много добре сметката и преценката!На закупилите нови коли,честито и два съвета: 1.Ако искаш да си “на смвтка” караш докато и вземеш целия ресурс и продаваш преди скъпите ремонти! 2.Ако сте закупили колата на цена около 30% от годишния семеен бюджет,хич да не ви пука,направили сте правилната покупка и си карайте безпроблемно!
  • #12
    4 rate up comment 20 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    колко трябварда си зле за да си купиш тойота за 40 к вместо сериозен премиум автомобил
  • #11
    13 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Ти първо започни да си плащаш сам сметките,а не да те дондуркат вашите,а ти да сипваш акъл по форумите за неща,които не са ти ясно.Кои са богати,кои бедни. Ами ти като не можеш да изкараш 40 000 лева за Корола турска сглобка какъв си, под бедния по твоите критерии. Мисленето ти е черно бяло- богати/бедни, точно като в детската градина или ученик. Изключително незрял си като мислене.
  • #10
    6 rate up comment 16 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Не се обезценяват най-много премиум марките, просто тези марки се купуват от богати хора, които искат хубава кола и като излезе по-новия модел продава стария и търси бърза продажба, парите не са проблем. Докато бедния, теглил кредити, лизинги, взел заеми от роднини, купил си евтина Корола евтина турска сглобка. после като я продава иска майка си и баща си, естествено никой няма да му я купи, за това и ако проверим пазара втора ръка за до 5г. Короли едва ли ще се предлагат повече от 20 бройки.