Започваме с уговорката, че всичко може да се продаде, дори и най-големият боклук. Въпросът обаче е в цената. На пазара на автомобилите втора ръка има машини, за чиято продажба трябва са се направи компромис, при това сериозен. Но дори и това не е гаранция, че те ще се продадат по-бързо.
Самият пазар на автомобили на старо (в случая става дума за покупка, а не за продажба), най-просто казано, се дели на три сегмента. Първият са официалните дилъри, които могат да изкупят вашия автомобил, ако си купите нов от тях. Вторият са фирми-прекупвачи, а третият - частни лица. Първите два съответно не са никак изгодни, тъй като те предлагат по-ниска цена дори от реалната. При третия шансовете за добра продажба са най-високи, но и там няма гаранция, че ще се стигне до сделка.
Кои все пак са основните фактори, които определят дали един автомобил ще бъде продаден бързо и как те влияят на неговата цена? Според експертите, поне
от 8 от тях могат сериозно да затруднят продажбата и да принудят собственика на продаваната кола да намали исканата за нея сума.
Тук нещата стоят различно, тъй като всяка марка и дори модел си има своите фенове. Затова най-трудно се продават автомобилите на марки, които отскоро са на пазара. Примери за това са колите на DS (на снимката). Да, това е Citroen, но той е сравнително непознат, а и е доста по-скъп. Същото се отнася и за корейския бранд Genesis (луксозната марка на Hyundai).
Хибридните модели също плашат купувачите, тъй като те не са убедени, че батериите ще изкарат дълго време. Производителите твърдят, че техният живот е колкото на самия автомобил, но това често не е така. Да не говорим, че голяма част от сервизите все още нямат опита, а и апаратурата, нужни за ремонта на хибриден автомобил.