Започваме с уговорката, че всичко може да се продаде, дори и най-големият боклук. Въпросът обаче е в цената. На пазара на автомобилите втора ръка има машини, за чиято продажба трябва са се направи компромис, при това сериозен. Но дори и това не е гаранция, че те ще се продадат по-бързо.
Самият пазар на автомобили на старо (в случая става дума за покупка, а не за продажба), най-просто казано, се дели на три сегмента. Първият са официалните дилъри, които могат да изкупят вашия автомобил, ако си купите нов от тях. Вторият са фирми-прекупвачи, а третият - частни лица. Първите два съответно не са никак изгодни, тъй като те предлагат по-ниска цена дори от реалната. При третия шансовете за добра продажба са най-високи, но и там няма гаранция, че ще се стигне до сделка.
Кои все пак са основните фактори, които определят дали един автомобил ще бъде продаден бързо и как те влияят на неговата цена? Според експертите, поне
от 8 от тях могат сериозно да затруднят продажбата и да принудят собственика на продаваната кола да намали исканата за нея сума.
Търсенето зависи много и от оборудване на продавания автомобил. В бюджетния сегмент купувачите избягват най-ниските нива на оборудване, тъй като те често нямат дори климатик. В същото време обаче и най-добре оборудваните екземпляри не се радват на огромен интерес, тъй като някои от техните екстри не са нужни, но пък вдигат цената на превозното средство.
При премуим-моделите, както вече стана дума, оборудването не играе важна роля, тъй като то обикновено е високо. Съответно, купувачът очаква колата, която иска да купи, да разполага с повече екстри.