IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

15-те най-продавани марки автомобили за 2019

Един определен германски бранд има 424% пазарен ръст през октомври

Октомври най-после донесе съживяване на европейския автомобилен пазар: 8.7% ръст, резултат най-вече на факта, че повечето производители преодоляха предишните си затруднения с новите тестове за емисии WLTP.


Porsche Taycan

Porsche отчете фантастичен ръст в продажбите през октомври

Това важи в особена степен за групата Volkswagen, чиито марки отбелязват истински бум през месеца: 29.5% ръст за самата Volkswagen, 26% ръст за Seat, 65% ръст за Audi и, не на последно място, смайващите 424% ръст за Porsche (8 313 продадени автомобила през месеца, спрямо едва 1586 през октомври 2018). Обяснението е съвсем просто: през септември и октомври миналата година WLTP стана задължителен и моделите, които не бяха сертифицирани по него, временно спряха да се предлагат.

При това положение не е чудно, че групата VW запазва първата си позиция на европейския пазар, с общ дял почти 25%. Следват PSA Peugeot-Citroen с 16.3% и Renault (без Nissan) с 10.6%. Така VW ще запази първенството си дори след обединението на PSA и FCA, които сега имат общ пазарен дял 22.4%.

При масовите марки най-сериозен ръст отчитат Dacia (11% и пазарен дял от общо 3.7 на сто - колкото Nissan и Mitsubishi, взети заедно), Seat (10%, пазарен дял от 3.3 на сто) и Citroen (7%). Забележителен ръст от 27% отчита и Lancia, макар да продава само един модел и то на един-единствен пазар - италианския. За сметка на това Alfa Romeo се срива с 40%, а Fiat - с 10%. Сериозно надолу се движат също Jaguar (-8%), Honda (-13%) и особено Nissan (-23%).

Нека видим и кои са най-продаваните марки в Европейския съюз:

0 от 500
  • #26
    0 rate up comment 1 rate down comment
    сепуко харакири ( преди 6 дни )
    Карам си германския автомобил от Чехия, полуфабрикатите от недоубитите от двете бомби не поглеждам, оправи си правописа момче,и ако искаш да се възхищавам на колите , дето карат арабели и снежинки, нема нужда, аз съм бял и карам коли за бели хора.Поддържам качествено, ходя на тюв, всичко е ток и жица и нямам работа по къра.Ако ходя там-гелендеваген ще си купя.Не спортни трактори .Окаримас?
  • #25
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Само голф ( преди 1 месец )
    Смешници сте от години в 44 държави в европа наи продаваната кола е голф в световен мащаб е на 3 място харакири мири хонда от турция тоута дето едно болче е половин заплата мерси
  • #24
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Пета ( преди 2 месеца )
    Сигурно не приемате жена да се намеква в тоя уж "спор",а и не съм кифла,та карала съм опел,рено,форд,нисан,фиат/до0ър изглед,екстри,проблемен/,сега имаме тойота РАВ 4,съпругът ми работи в Германия,взехме си я от германец с валиден тюф,беше на 6 г,сега е на 8,нищо не сме пипнали по нея,удобна,сигурна кола.Според немския тюф това са колите с най-малко проблеми,пак по статистика.Но германците са си националисти,купуват главно немкки коли.
  • #23
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Бай Ганю ( преди 2 месеца )
    Карам си Хондата и не се съобразявам с никакви проучвания относно качеството. Инженерите на Хонда са премислили всичко толкова прецизно , че винаги когато открия нещо ново в автомобила се възхищавам на японския гений.
  • #22
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Бай Ибришим ( преди 2 месеца )
    Тъпаци! Сте и ще си останете, кухи многознайковци!
  • #21
    5 rate up comment 2 rate down comment
    ники ( преди 2 месеца )
    до сепуко харакири карай си германския *** и си живей в измисления си свят а на немския инженер някой му е отворил главата и се е исрал вътре и му е казал че може да прави коли само погледни държавите който нямат пътища какви коли карат арабите не са глупави хора за даси купят немски ***
  • #20
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Ivan ( преди 2 месеца )
    Да си купуват боклуците на Вагината ,немците и тия около тях немскоговорящите. От 15 г. правят ненадеждни и проблемни коли . Един читав бензинов двигател не можаха да направят, то не беше вериги и обтегачи , счупени скоростни кутии преди 100 Хил. пробег и какво ли още не . Казвам го от личен опит с нов голф закупен през 2013 г.
  • #19
    10 rate up comment 6 rate down comment
    сепуко харакири ( преди 2 месеца )
    Абе, самураите балкански, когато числата говорят и вие трябва да млъкнете.Европа е най добрият и най претенциозният пазар в света, тук се правят безспорно най добрите коли.На кого му дреме, че в Пакистан една тойота струва три жени и десет кози или пък в Африка един хайяс струва 5 жени или 10 крави.Или че тъпият реднек кара една кола 30 години щото там няма тюв.А?И както при всички неща и при колите има по добри и по лоши.Погледнете числата.
  • #18
    5 rate up comment 7 rate down comment
    хахи ( преди 2 месеца )
    Леле, момчета аз имам малка автоморга и се занимавам с коли, най бързо на части отлитат тойотите, долу момчето е много заблудено че нямат проблеми с мотор електроника и трансмисия :D сиг и с дюзи нямат проблем :Dпрактически говоря за малко по стари модели, около 2006-2012, ако пък трябва да сравним еднакъв клас Тойота дори с ФВ при удобство каране и особено интерйор, с две ръце съм за ФВ, лостовете на Тойотата още ги правят като на москвич, ако си четвъртият *** спокойно може да се задоволите
  • #17
    9 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    колко ли трябва да не се уважаваш за да си купиш тойота