Октомври най-после донесе съживяване на европейския автомобилен пазар: 8.7% ръст, резултат най-вече на факта, че повечето производители преодоляха предишните си затруднения с новите тестове за емисии WLTP.
Porsche отчете фантастичен ръст в продажбите през октомври
Това важи в особена степен за групата Volkswagen, чиито марки отбелязват истински бум през месеца: 29.5% ръст за самата Volkswagen, 26% ръст за Seat, 65% ръст за Audi и, не на последно място, смайващите 424% ръст за Porsche (8 313 продадени автомобила през месеца, спрямо едва 1586 през октомври 2018). Обяснението е съвсем просто: през септември и октомври миналата година WLTP стана задължителен и моделите, които не бяха сертифицирани по него, временно спряха да се предлагат.
При това положение не е чудно, че групата VW запазва първата си позиция на европейския пазар, с общ дял почти 25%. Следват PSA Peugeot-Citroen с 16.3% и Renault (без Nissan) с 10.6%. Така VW ще запази първенството си дори след обединението на PSA и FCA, които сега имат общ пазарен дял 22.4%.
При масовите марки най-сериозен ръст отчитат Dacia (11% и пазарен дял от общо 3.7 на сто - колкото Nissan и Mitsubishi, взети заедно), Seat (10%, пазарен дял от 3.3 на сто) и Citroen (7%). Забележителен ръст от 27% отчита и Lancia, макар да продава само един модел и то на един-единствен пазар - италианския. За сметка на това Alfa Romeo се срива с 40%, а Fiat - с 10%. Сериозно надолу се движат също Jaguar (-8%), Honda (-13%) и особено Nissan (-23%).
Нека видим и кои са най-продаваните марки в Европейския съюз:
Корейската компания е единствената, която може да се похвали с 10 години на непрекъснат растеж на европейския пазар. Тази година е по-скромен, но пък в Kia възлагат много големи надежди на новия Xceed, който още не е започнал да се продава на всички пазари. Впрочем разликата между Kia и 16-ия Seat е едва 461 автомобила.
Продажби януари - октомври: 422 602 (+1.2% спрямо 2018)