Започваме с уговорката, че всичко може да се продаде, дори и най-големият боклук. Въпросът обаче е в цената. На пазара на автомобилите втора ръка има машини, за чиято продажба трябва са се направи компромис, при това сериозен. Но дори и това не е гаранция, че те ще се продадат по-бързо.
Самият пазар на автомобили на старо (в случая става дума за покупка, а не за продажба), най-просто казано, се дели на три сегмента. Първият са официалните дилъри, които могат да изкупят вашия автомобил, ако си купите нов от тях. Вторият са фирми-прекупвачи, а третият - частни лица. Първите два съответно не са никак изгодни, тъй като те предлагат по-ниска цена дори от реалната. При третия шансовете за добра продажба са най-високи, но и там няма гаранция, че ще се стигне до сделка.
Кои все пак са основните фактори, които определят дали един автомобил ще бъде продаден бързо и как те влияят на неговата цена? Според експертите, поне
от 8 от тях могат сериозно да затруднят продажбата и да принудят собственика на продаваната кола да намали исканата за нея сума.
Важна роля за продажбата на един автомобил играе и негово поевтиняване. Най-търсените модели губят по-малко от стойността си - около 10-15% на година. Това обикновено важи за масовите автомобили. При премиум-марките положението е коренно различно, те поевтиняват значително, тъй като разходите по ремонта и поддръжката им са сериозни.
Ако модел на BMW (като X6 на снимката, например) или на Mercedes струва 80 0000 евро като нов, то при 10% поевтиняване на година след 3 години ще трябва да струва 55 000 евро (приблизително). Повечето клиенти, които могат да платят подобна сума, ще могат да си позволят и нов автомобил от същата марка и съответно интересът към продаваната кола на 3 години ще е минимален.