Започваме с уговорката, че всичко може да се продаде, дори и най-големият боклук. Въпросът обаче е в цената. На пазара на автомобилите втора ръка има машини, за чиято продажба трябва са се направи компромис, при това сериозен. Но дори и това не е гаранция, че те ще се продадат по-бързо.
Самият пазар на автомобили на старо (в случая става дума за покупка, а не за продажба), най-просто казано, се дели на три сегмента. Първият са официалните дилъри, които могат да изкупят вашия автомобил, ако си купите нов от тях. Вторият са фирми-прекупвачи, а третият - частни лица. Първите два съответно не са никак изгодни, тъй като те предлагат по-ниска цена дори от реалната. При третия шансовете за добра продажба са най-високи, но и там няма гаранция, че ще се стигне до сделка.
Кои все пак са основните фактори, които определят дали един автомобил ще бъде продаден бързо и как те влияят на неговата цена? Според експертите, поне
от 8 от тях могат сериозно да затруднят продажбата и да принудят собственика на продаваната кола да намали исканата за нея сума.
В Европа хората не се притесняват да купуват дизелови и бензинови турбомотори, които са жертва на даунсайзинга, тъй като предлагат сравнително висока мощност при малък обем - 1,0 или 1,2 литра. Много от тях са трицилиндрови, а това определено плаши купувачите. Те не вярват, че подобен двигател може да има голям ресурс, особено когато става дума за автомобил с по-големи размери (например, кросоувър).
Затова и много модели с такива двигатели често се продават трудно на пазара на автомобили втора ръка. И това не зависи нито от възрастта им, нито от пробега.
Същото се отнася и за големите мотори - тези с пробег над 3 литра. Те са само за ценители, а да не говорим, че някои от тях имат доста лоша репутация, а също така и данъкът им е доста висок.