Започваме с уговорката, че всичко може да се продаде, дори и най-големият боклук. Въпросът обаче е в цената. На пазара на автомобилите втора ръка има машини, за чиято продажба трябва са се направи компромис, при това сериозен. Но дори и това не е гаранция, че те ще се продадат по-бързо.
Самият пазар на автомобили на старо (в случая става дума за покупка, а не за продажба), най-просто казано, се дели на три сегмента. Първият са официалните дилъри, които могат да изкупят вашия автомобил, ако си купите нов от тях. Вторият са фирми-прекупвачи, а третият - частни лица. Първите два съответно не са никак изгодни, тъй като те предлагат по-ниска цена дори от реалната. При третия шансовете за добра продажба са най-високи, но и там няма гаранция, че ще се стигне до сделка.
Кои все пак са основните фактори, които определят дали един автомобил ще бъде продаден бързо и как те влияят на неговата цена? Според експертите, поне
от 8 от тях могат сериозно да затруднят продажбата и да принудят собственика на продаваната кола да намали исканата за нея сума.
Скоростната кутия е много важна при избора на автомобила. Много хора смятат, е вариаторните, а също така и роботозираните трансмисии, са добър избор, но само докато колата е в гаранция. Това кара купувачът сериозно да се замисли, ако трябва да избира автомобил с подобен агрегат.
Примери за подобно нещо има достатъчно. Сред тях са кросоувърите на Nissan - Juke или Qashqai.Те разчитат именно на CVT, като трудно може да се открие екземпляр на малко километри. Повечето от тях имат пробег по около 200 000 км, без скоростната кутия да им създава проблеми. Но хората се притесняват, че ресурсът на трансмисията е изчерпан и ще трябва да я ремонтират, което не е никак евтино.