Започваме с уговорката, че всичко може да се продаде, дори и най-големият боклук. Въпросът обаче е в цената. На пазара на автомобилите втора ръка има машини, за чиято продажба трябва са се направи компромис, при това сериозен. Но дори и това не е гаранция, че те ще се продадат по-бързо.
Самият пазар на автомобили на старо (в случая става дума за покупка, а не за продажба), най-просто казано, се дели на три сегмента. Първият са официалните дилъри, които могат да изкупят вашия автомобил, ако си купите нов от тях. Вторият са фирми-прекупвачи, а третият - частни лица. Първите два съответно не са никак изгодни, тъй като те предлагат по-ниска цена дори от реалната. При третия шансовете за добра продажба са най-високи, но и там няма гаранция, че ще се стигне до сделка.
Кои все пак са основните фактори, които определят дали един автомобил ще бъде продаден бързо и как те влияят на неговата цена? Според експертите, поне
от 8 от тях могат сериозно да затруднят продажбата и да принудят собственика на продаваната кола да намали исканата за нея сума.
Някои автомобили се продават на по-висока цена от останалите. Съответно, когато клиентът избира от 4 еднакви като цена, оборудване и характеристики коли, той най-вероятно ще избере най-евтината.
Причините за по-високата цена са няколко. Не е изключено, собственикът да е сменил някой от основните агрегати (двигател или скоростна кутия), като съответно е похарчил сериозна сума пари и иска да я "избие". На документи колата е по-стара, но пък двигателят, например, е сравнително нов. Купувачите обаче рядко се замислят за подобно нещо и най-вероятно цената ще ги отблъсне.
Друга причина е по-високото оборудване на продавания автомобил. При новите коли разликата между базовия вариант и топ-версията на един и същи може да бъде дори двойна, тоест опциите да струват колкото самата кола. На вторичния пазар тази разлика се регулира, но все още я има. Тя не важи за премиум-автомобилите, защото там с оборудване няма как да изненадаш никого.