Започваме с уговорката, че всичко може да се продаде, дори и най-големият боклук. Въпросът обаче е в цената. На пазара на автомобилите втора ръка има машини, за чиято продажба трябва са се направи компромис, при това сериозен. Но дори и това не е гаранция, че те ще се продадат по-бързо.
Самият пазар на автомобили на старо (в случая става дума за покупка, а не за продажба), най-просто казано, се дели на три сегмента. Първият са официалните дилъри, които могат да изкупят вашия автомобил, ако си купите нов от тях. Вторият са фирми-прекупвачи, а третият - частни лица. Първите два съответно не са никак изгодни, тъй като те предлагат по-ниска цена дори от реалната. При третия шансовете за добра продажба са най-високи, но и там няма гаранция, че ще се стигне до сделка.
Кои все пак са основните фактори, които определят дали един автомобил ще бъде продаден бързо и как те влияят на неговата цена? Според експертите, поне
от 8 от тях могат сериозно да затруднят продажбата и да принудят собственика на продаваната кола да намали исканата за нея сума.
Често може да се срещнат обяви, в които се предлагат коли, работили по-рано като такси. Най-често това са масови модели, но самата дума "такси" кара хората да ги избягват. Причината е, че те са с огромен пробег и съответно се нуждаят от сериозен ремонт. Дори двигателят им да е здрав, то други основни компоненти - като окачването, например, най-вероятно са в лошо състояние и купувачът ще трябва да се бръкне допълнително. А това е нещо, което едва ли някои иска.
Експерти посочват, че средният годишен пробег на едно такси е около 80 000 км. За 5 години работа, това прави близо половин милион. Ако продаваната кола е на по-малко, първата мисъл, която идва в главата на човек, е превъртян километраж. Съответно, по-добре е да пропуснете подобна сделка.