IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо един електромобил се продава колкото всички останали накуп?

Tesla Model 3 е най-яркото доказателство за търговския нюх на Илон Мъск

Защо един електромобил се продава колкото всички останали накуп?

Ако се вярва на изданието InsideEVs.com, рез 2019 г. само на територията на САЩ компанията Tesla е продала близо 160 000 бройки от своя Model 3. По този начин, това е най-търсеният електромобил в Щатите, като продажбите му са по-големи от тези на всички останали електромобил накуп.

При това не става дума само за представители на други марки, но и за останалите модели на Tesla на пазара. Например, от електрическия кросоувър Model X са продадени малко над 19 000 бройки, а от седана Model S - около 14 000. С подобни резултати могат да се похвалят Chevrolet Bolt EV - 16 416 и Nissan Leaf - 12 365. Нито един друг модел на ток не успя да премине границата от 10 000 продажби. 

Tesla Model 3

Забележителното е, че до края на 2019 г. Tesla успява максимално да се възползва от всички законови инструменти за продажбата на своите автомобили в САЩ. Това са субсидиите и отстъпки, които властите в САЩ давата при покупката на електромобили. Те важат за всеки производител до продажата на 200 000 бройки, а после започват да намаляват. Така, от 1 януари 2020 г. Tesla няма да може да се възползва от тях.

И това обаче не дава обяснение за доминацията на Model 3 на постепенно увеличаващия се пазар на електромобили. Основното в случая е, че за разлика от повечето производителите, в Tesla залагат на нуждите на потребителя, като на важното е цената - при Model 3 във версия Standard Range Plus тя започва от около 40 000 долара.

Tesla Model 3

Експертите на пазара отбелязват, че диапазонът от около 30 000 долара е най-привлекателната ценова категория на пазара на електромобили.По-високата стойност е големият проблем за продажбите на коли на ток, като доказателство за това са Audi e-Tron и Jaguar i-Pace. Те стартират от около 70 000 долара и съответно търсенето им е минимално.

Вторият много важен модел е пробегът без допълнително зареждане на батериите. Tesla Model 3 покрива без проблеми 400 км, което е повече от достатъчно, за да удовлетворите нуждите на голяма част от шофьорите. И е приблизително на нивото на основните конкуренти Chevrolet Bolt EV и Hyundai Kona Electric. 

Tesla Model 3

В същото време Tesla се стреми да реши проблема с инфраструктурата за автомобили, като разширява своята огромна мрежа от станции за бързо зареждане Supercharger. В САЩ те са разположени на най-популярните пътни маршрути. Прибавете към това и голяма мрежа от дилъри на марката в страната, която позволява да си купите модел на Tesla навсякъде и по всяко време (колите се продават и в интернет).

Общо-взето, Model 3 е поредното доказателство за гения на Илон Мъск - както в планиране на производството и съответно на неговото изпълнения, така и в създаване на ефективна система за продажби. А отварянето на завод в Китай, както и на бъдеща фабрика в Германия ще позволят на Tesla да излезе и извън САЩ и да се превърне в играч от световен мащаб.

TeslaModel 3
Снимки: InsideEVs

0 от 500
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Topi ( преди 4 години )
    Как никой не му подля вода???
  • #12
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Di ( преди 4 години )
    Същите неща са ги говорели в началото на първите коли в 19 век. Тогава конете са били по-бързи и по-сигурни от първите автомобили. Постепенно автомобилите са еволюирали и са заменили изцяло конете. А сега електрическите коли се раждат по-добри от колите с ДВГ. Представете си какво еволюция ги очаква.....
  • #11
    9 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    всички са голЕми електричари... *** никой от вас вероятно не кара електричка, камо ли тЕсла... що така бе фенчета? Много ги разбирате - пробег, зареждане, а, у.. ама в реалния живот ... цъкане в нета..
  • #10
    11 rate up comment 2 rate down comment
    До 8 ( преди 4 години )
    Антиелектрика ти и в този сайт ли се подвизаваш? Да не работиш на бензиноколонка, та те е страх да не угасне бензина?
  • #9
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До #3 ( преди 4 години )
    За Playstation 5 ли говориш :)
  • #8
    4 rate up comment 2 rate down comment
    До 5 ( преди 4 години )
    Хубавото е че ти пари за нова кола нямаш а тези които имат си купуват електрички.
  • #7
    13 rate up comment 4 rate down comment
    TSLA ( преди 4 години )
    Каталогът на глупостите с/у Реалността:Motor Trend, публикация от 23.04: Model S Raven (с новия мотор от Модел 3): 365 мили (587км) от Fremont до L.A., изминати със скорост 105-112 км/ч при пуснат климатик. Остатъчен пробег при пристигане: 41 мили (66 км).Резултат: Пробег при магистрална скорост 300км, ама X2 :D
  • #6
    10 rate up comment 30 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Напълно сбъркана е тази концепция със батериите. Затова електрическите автомобили никога няма да станат масови и никога няма да заменят ефективните бензинови и дизелови двигатели. Трябваше да се развиват водородните технологии. Само и единствено водорода може да достави необходимите параметри за станат ел. автомобилите масови. Зареждане до 100% за макс 5 мин. пробег над 500км. и дълъг живот на системата, 1 милион км. или минимум 20 години експлоатация. И това трябва да е на цената на кола с двг
  • #5
    17 rate up comment 4 rate down comment
    Брандо ( преди 4 години )
    Можем само да изразяваме своето уважение към Мъск, въпреки че лично аз не бих си купил Тесла. В момента най-практични са хибридните автомобили , но обработването на съзнанието на масите дава своите резултати.
  • #4
    26 rate up comment 0 rate down comment
    До 5 ( преди 4 години )
    Защото трябват най-много пари за производство и нямаха достатъчно батерии а и по магистрала нормална и законна скорост е до 130-140км/ч или за по-икономично до 120 а не постоянни 150-200