Преди няколко дни седанът Tesla Model 3 получи платена актуализация на софтуера, което подобри динамиката на модела (версията Long Range Dual Motor вече ускорява от място до 96 км/ч за 3,9, вместо за 4,4 сек). През 2020 г. обаче се планират по-забележими промени. Един от собствениците на Tesla, ровейки в компютъра на модела, откри кодове със списък на различни конфигурации и намери там батерия с капацитет от 100 кВтч.
Самата компания на сайта си не посочва капацитета на батерията на различните си модели, а само пробега по паспортни данни. От различни документи обаче, по-специално от агенцията EPA, се знае, че седанът Model 3 Long Range има батерия с капацитет 80,5 кВтч, от които, според различни източници, на практика се използват 75-78 кВтч (числото 75 често се появява в описанието на този модел).
Интересно е на какво ще бъде способна такава опция на "тройката" на Tesla, ако обикновеният Long Range, макар и при много икономичен стил на шофиране (със скорост 32-48 км/ч), измина по някакъв начин 975 км, като изразходи 66 кВтч през целия път. По-големият Model S с батерията си от 100 кВтч измина в ръцете на ентусиасти 1,078 км с едно зареждане, изразходвайки 98,4 кВтч.
Ако говорим за паспортните показатели за пробег на Model 3 с едно зареждане, тогава най-ефективната версия в момента (Long Range AWD) осигурява 322 мили (518 км) според стандарта EPA в комбиниран цикъл, 560 км според WLTP или 620 км според остарелия стандарт NEDC.
За още една възможна актуализация за следващата година съобщава изданието Autoevolution - пакет Ludicrous за версията Model 3 Performance, който ще подобри времето за ускорение от място до 96 км/ч (сега то е 3,2 сек). Шефът на Tesla Илон Мъск отдавна говори за такава възможност. А иначе Model 3 е един от 7-те претендента за наградата "Автомобил на годината" в Европа. Победителят ще бъде обявен на 2 март 2020 година.