Обратното броене до Апокалипсиса вече започна: за европейските автомобилни производители остават едва 350 дни, преди да дойдат безмилостните нови глоби за парникови емисии. Това може да се окаже най-голямото сътресение за тази промишленост на Стария континент от Втората световна война насам.
Непрекъснато растящият SUV сегмент още повече усложнява задачата пред производителите, защото тези модели по правило са с по-висок разход от конвенционалните леки коли
Променените лимити за въглеродния диоксид на практика вече са в сила, и на базата на резултатите от тази година ще се определи кой колко ще плаща през 2021. "Новите регулации за СО2 са най-големият риск за автомобилната индустрия, откакто се помним", предупреди аналитичната компания ISI Evercore. Много потребители и дори хора от самия автомобилен сектор обаче още не са съвсем наясно какво се случва. Automedia.bg се опита да обобщи най-същественото по темата в 15 въпроса.
Какво трябва да знаете за новите стандарти (ГАЛЕРИЯ):
И да, и не. Проблемът с цената едва ли ще се реши скоро, а и европейските власти, толкова склонни да налагат глоби, не са се разтичали да строят зарядни станции.
От друга страна обаче, ниският дял на електрическите коли през 2019 се дължеше донякъде и на самите производители, които не натискаха твърде в тази област. Публична тайна е, че електромобилите им носят по-ниска печалба: затова в последната "свободна" година те се помъчиха да продадат колкото се може повече конвенционални модели.
Сега обаче новите правила ги принуждават да налагат електрическите модели, дори и това да е за сметка на печалбата им. Още преди година шефът на Kia Europe Емилио Ерера каза пред Automedia.bg, че компаниите ще започнат дори да регистрират електричките за своя сметка (примерно чрез схеми за споделяне и наем на автомобили), само и само да постигнат заветния дял на електрификация. Разговора ни с Ерера можете да видите в линк под статията.