Обратното броене до Апокалипсиса вече започна: за европейските автомобилни производители остават едва 350 дни, преди да дойдат безмилостните нови глоби за парникови емисии. Това може да се окаже най-голямото сътресение за тази промишленост на Стария континент от Втората световна война насам.
Непрекъснато растящият SUV сегмент още повече усложнява задачата пред производителите, защото тези модели по правило са с по-висок разход от конвенционалните леки коли
Променените лимити за въглеродния диоксид на практика вече са в сила, и на базата на резултатите от тази година ще се определи кой колко ще плаща през 2021. "Новите регулации за СО2 са най-големият риск за автомобилната индустрия, откакто се помним", предупреди аналитичната компания ISI Evercore. Много потребители и дори хора от самия автомобилен сектор обаче още не са съвсем наясно какво се случва. Automedia.bg се опита да обобщи най-същественото по темата в 15 въпроса.
Какво трябва да знаете за новите стандарти (ГАЛЕРИЯ):
Най-лесният начин да се постигне драстично намаление на СО2, е да се пласират повече автомобили с нулеви емисии - тоест електромобили или в краен случай плъг-ин хибриди. Има само един проблем: потребителите като цяло не са твърде ентусиазирани от тях. Заради батериите тези коли са все още доста по-скъпи от конвенционалните, а и инфраструктурата за тях дори и в най-напредналите в тази област страни е недостатъчна. По данни на европейската статистика за първите десет месеца на 2019 електромобилите са били едва 1.7% от всички нови регистрации, а плъг-ин хибридите - 1%. За да се постигне желаното намаление на СО2 емисии, делът им през 2020 трябва да е поне пет пъти по-голям.