Обратното броене до Апокалипсиса вече започна: за европейските автомобилни производители остават едва 350 дни, преди да дойдат безмилостните нови глоби за парникови емисии. Това може да се окаже най-голямото сътресение за тази промишленост на Стария континент от Втората световна война насам.
Непрекъснато растящият SUV сегмент още повече усложнява задачата пред производителите, защото тези модели по правило са с по-висок разход от конвенционалните леки коли
Променените лимити за въглеродния диоксид на практика вече са в сила, и на базата на резултатите от тази година ще се определи кой колко ще плаща през 2021. "Новите регулации за СО2 са най-големият риск за автомобилната индустрия, откакто се помним", предупреди аналитичната компания ISI Evercore. Много потребители и дори хора от самия автомобилен сектор обаче още не са съвсем наясно какво се случва. Automedia.bg се опита да обобщи най-същественото по темата в 15 въпроса.
Какво трябва да знаете за новите стандарти (ГАЛЕРИЯ):
Далеч по-икономични от бензиновите мотори, те дълги години бяха основното оръжие на Европейската комисия за намаляване на емисиите. Дизелгейт и проблемите със смога в големите градове хвърлиха сянка върху този подход и дизелът претърпя огромни спадове в последните години. Но през 2019 продажбите се стабилизираха. Особено за по-големите и мощни автомобили това е единствен шанс да покрият новите стандарти - поне на първо време, а по-нататък вече дизелът може да отстъпи пред ново поколение хибриди или дори горивни клетки. Компании като Audi безмилостно ограничиха предлагането на бензинови агрегати за големите си модели, наблягайки на дизела. Това решение обаче е недостъпно за по-малките коли, защото допълнителните технологии, нужни да направят дизеловия мотор относително чист, твърде много увеличават цената.