Само преди дни на тържествено мероприятие във Волфсбург беше представено новото, осмо поколение на Volkswagen Golf. Моделът, който даде името си на цял клас автомобили в Европа, претърпя сериозно промени най-вече в оборудването, докато дизайнът му може да бъде определен като еволюция.
Още базовият вариант на модела има цифров кокпит, а срещу доплащане клиентите получават опции, които не са характерни за този клас. Сред тях са тризонов климатик, премиум акустична система и още редица други технологии.
Гамата двигатели на новия Golf предлага колосална свобода. От 1,0-литров турбомотор с 90 к.с. през хибриди (един "мек" и два зареждащи се) до версия R с 300 к.с., което също ще помогне за успеха на този модел. Още повече, че дори предишното му поколение, което напуска пазара, продължава да е лидер по продажби.
Какво обаче предлага неговите конкуренти в класа? И имат ли те изобшо шансове да се преборят с най-успешния модел в Европа от дълги години насам. Ето 5-те основни съперника на VW Golf, които ще се опитат да отмъкват по-голяма парче от тортата:
Третото поколение на корейския хечбек дебютира през 2018 г., като от компанията не крият, че с него се целят имено във VW Golf. При смяната на генерациите авточобилът премина на модулната платформа K2, а също така побучи съвременни турбомотори и преселективна скоростна кутия, разработка на Hyundai/Kia. Въпреки това, Ceed така и не успя да се доближи до продажбите на Golf, като не помогна дори основното му оръжие - цената. В Германия тя стартира от 16 690 евро, докато отиващият си Golf VII струва минимум 21 685 евро.
Снимки: Производителите