IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Новият VW Golf - вече и официално

Моделът стъпва на пазарите с избор от 9 двигателя

Новият VW Golf - вече и официално

Компанията Volkswagen представи в централата си във Волфсбург осмото поколение на най-популярния си модел - Golf. Световните продажби на автомобила стартира през 2020 г.

За 45 години от Golf са продадени 35 милиона единици, като за целия този период бяха пуснати 7 генерации. Всички те се отличаваха със строгия си и изчистен дизайн, като новият модел не прави изключение. Автомобилът е запазил познатите пропорции, но все пак изглежда по-спортно и по-стремително. Най-сериозни промени в екстериора са засегнали фаровете и мигачите.

VW Golf

В сравнение със своя предшественик новият хебек е пораснал на дължина с 26 мм (до 4284 мм), но е по-тесен с 10 мм (1789) и по-нисък с 36 мм (1456). Разстоянието между двете оси е увеличено с 16 мм и вече достига 2636 мм. Както и досега, багажникът побира 380 литра.

Малката промяна на формата на каросерията е позволила на инженерите на Volkswagen да подобрят коефициента на аеродинамично съпротивление Сх. При новия Golf той е 0,275, което е почти колкото на най-икономичната версия от седмото поколение на модела Bluemotion (0,27).

VW Golf

Главната промяна в интериора е почти изцяло цифровия интерфейс, при който бутоните и превключвателите са сведени до минимум. Управлението на повечето функции става с мултиволана и екрана на мултимедийната система. Още в базовата версия той е обединен с 10,25-инчовия виртуален приборен панел, от които се управляват основните системи на атомобила.

Новият Golf получава също тризонов климатик, проектор на предното стъкло, гласово управление на мултимедията с интегриран виртуален помощник Alexa, широк набор от онлайн-сервизи и функци, както и акустична система Harman Kardon. В оборудването е включена и система да полуавтономно движение IQ.DRIVE, която поема управлението при скорост до 210 км/ч.

VW Golf

Всички версии получават и технология за общуване с други участници в движението  Car2X, възможност за отключване на вратите без използване на ключ, който е заменен от смартфона на собственика, както и съхранение на персоналните настройки на автомобила в "облак".

Гамата двигатели е доста широка, като мощността им варира от 90 до 300 к.с. Те работят на бензин, дизел и метан, като са свързани с нова 6-степенна механична скоростна кутия или DSG. Има и 5 хибрида. При версиите с роботизирана трансмисия няма физическа връзка между мотора и трансмисията, което е позволило повече място в салона.

На първо време хечбекът излиза с избор от 9 двигателя. Това са бензиновите 1.0 TSI с 90 и 110 к.с. и 1.5 TSI със 130 и 150 к.с., както и нов дизел - 2.0 TDI, развиващ 115 и 150 к. Новият Golf ще се предлага още в три варианта на "мек хибрид" с 48-волтов стартер-генератор еTSi, който развива 110, 130 и 150 к.с. 

По-късно ще се появят два хибрида, който ще се зареждат от електропреносната мрежа - eHybrid. При тях литиево-йонната батерия е с 13 кВт/ч, а мощността на агрегатите е 204 и 245 к.с. Ще има и спортни версии GTI и GTD, вариант 4Motion, хот-хеч Golf R и Golf TGI на метан.


Още снимки - вижте в галериите.

Снимки: Motor1

0 от 500
  • #13
    3 rate up comment 1 rate down comment
    сепуко харакири ( преди 3 месеца )
    Станете прави, царя влиза...а самураите да паднат по очи.В Перник може да не са интелигентни, но достаъчно умни да не купуват жълти бангии...
  • #12
    0 rate up comment 2 rate down comment
    112 ( преди 3 месеца )
    Предишното поколение беше скучно, сега е грозно и скучно ...
  • #11
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Заглавието не е коректно. Двигателите са само три.
  • #10
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Нито дума за теглото. Сещайте се!
  • #9
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Какъв премиум клас с тея таблети и дигитални бутони ве брат? Това да не е индукционен кухненски плот? Защо интериорът трябва да прилича на мазен керамичен плот, да е по-евтин за производство от аналоговите прибори и едновременно да е премиум? Това е схема!
  • #8
    4 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Определено дори със скучният дизайн, гоуф предизвиква медийна акгивност, потребителски интерес и привлича внимание. За разлика от други "интересни" марки и модели..
  • #7
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Екстериора не е супер различен или красив, но е приятен. Останалото очаквам да е на високо ниво. Снимка 2 отпред хич не е зле..
  • #6
    7 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Супер си е колата, интериора е съвременен, екстрите ще са като за кола от премиум клас. Няма забележка.
  • #5
    17 rate up comment 0 rate down comment
    Цеко ( преди 3 месеца )
    нямало физическа връзка между мотора и трансмисията - първото в света предаване на въртящ момент по.... Bluetooth хахах
  • #4
    11 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    От вчера бълвате все едно и също.. голф та голф. От Перник ли сте? Или носите някъде по дрехите си логото на ФВ и сте на заплата там? И какво? нищо ново в дизайн, а за интериора - ми на пазара има и по -добри. Отделно че класа може да е "голф", но само до там с "мерната единица". Голфа само по медиите е еталон за каквото и да е било.