Новото поколение на Volkswagen Golf, което ще бъде представено този месец, има за цел да революционизира пазара на хечбек-моделите, оборудвани с "меки хибридни" системи с 48 волта, като ще получи технологии, които все още не са виждани в този клас. Това заяви техническият шеф на Volkswagen д-р Франк Велш, цитиран от Autocar.
В компанията залагат на осмата генерация на Golf, за да прекрати свиването на продажбите в сегмента, които от началото на 2019 г. са спаднали с 16%. За целта моделът ще предлага не само водещи технологии, но и възможно най-ниските емисии на СО2.
"Разработката на модела приключи и вече сме във фазата на предварителна продукция, където трябва да се уверим, че всяка част е идеално напасната с другите. Прототипът ни се справи отлично, но сега е време да видим как работи серийния модел. За целта провеждаме тестове в Германия, САЩ, Испания и Китай", обясни Велш.
Главният инженер на марката допълни, че само бензиновите двигатели с обем 1,0 и 1,5-литра ще се предлагат с 48-волтова хибридна система. По-слабият от тях ще развива 130 к.с., а другият - 150 к.с. Все още обаче няма яснота кои мотори на новия Golf ще получат механична скоростна кутия.
"Имаме система с 48 волта на основните бензинови, но не и на дизеловите двигатели. Дизелът така или иначе има добри показатели на CO2, а и поставянето на "мек хибрид" ще го оскъпи значително. Тази система помага не само за СО2 емисиите, но и за комфортно шофиране. Благодарение на нея, няма да чуете рестартирането на старт-стоп системата. Двигателят се изключва дори по време на движение и ако просто докоснете педала, то се стартира отново, без да разберете", обяснява Велш.
Дизеловият мотор представлява актуализирана версия на сегашния 2,0-литров TDI с кодово име EA288 Evo, който е значително преработен. Моторът е олекотен, като е получил по-ефективен и отзивчив турбокомпресор. От VW посочват, че агрегатът предлага с 9% по-високи въртящ моменти и мощност, докато вредните емисии СО2 са намалени средно с 10 гр. на км.
Ще има и хибридна версия със зареждане от електропреносната мрежа - Golf GTE. Тя ще развива мощност от 241 к.с. (настоящото поколение е с 201), което е колкото и сегашният Golf GTI. Съответно, това ще премести GTI по-нагоре в гамата, като хот-хечът ще получи нова версия на 2,0-литров турбодвигател EA888 с увеличена мощност. Догодина ще излезе и Golf R с 400 к.с., като той ще може да се конкурира с Mercedes-AMG A45 и Audi RS3.
"Електрическият е-Golf отпада от гамата при новото поколение, защото излизането на VW ID.3 прави този модел напълно излишен", каза още Велш.
Снимки: Autocar