Германският производител Volkswagen подготвя ново поколение по-чисти дизелови двигатели. В тяхната основа е моторът 2.0 TDI Evo от семейството EA288, който вече се поставя на обновения VW Passat и ще се появи при новия VW Golf, чиято премиера ще се състои пред октомври.
Инженерите на компанията са измислили иновационната технология SCR (селективно каталитично почистване), благодарение на която се постигна значително намаляване на азотния оксид в изхвърлените газове. Процесът се нарича "twin dosing" (двойно дозиране), като с негова помощ се намалява нивота на азотен диоксид с 80% в сравнение с досега използваната технология. Системата SCR просто разтваря азотния оксид, като го превръща в безвреден азот и водна пара.
При обновения VW Passat (на снимката), който вече се предлага в Европа, дизеловият мотор с мощност 150 к.с. постига разход на гориво около 3,9 л/100 км за седана. При комбито Passat Variant този показател е 4,0 л/100 км, твърдят от компанията-производител.
Планира се новата технология да бъде използвана и при други модели на марката, оборудвани с 2.0 TDI Evo. Сред тях ще бъде и осмото поколение на Golf, чиито продажби на Стария континент трябва да стартират до края на годината.
Снимки: Volkswagen