Американците обичат да казват, че всичко до 2 литра се отнася за кутия със сок, но не и за двигател на автомобила. Преследването на икономия на гориво и намаляването на вредни емисии обаче оставиха далеч в миналото времената, в които малките като обем двигатели се поставяха само на градски малолитражки. В наши дни дори огромни на размери автомобили използват мотори, чийто работен обем е колкото тази прословута кутия за сок.
Натиск върху инженерите оказват от всички страни - еколози, маркетолози, клиенти и законодатели. Те искат от тях нисък разход на гориво и минимални вредни емисии, което съответно води до избор на по-малки двигатели, чиято мощност се увеличава с помощта на турбини. Колко надеждна е тази комбинация, е отделен въпрос. Фактът обаче е един - индустрията продължава да бълва здравеняци със сърца на колибри. Ето и няколко примера за това:
Под ножа на даунсайзинга попадна и легендата Range Rover, като този модел беше засегнат и от хибридизацията. Ако видите покрай вас да преминава безшумен Range Rover, вижте дали няма емблема Р400е. Ако има, значи пред вас е PHEV-хибрид, който се задвижа от 2,0-литров бензинов турбодвигател Si4 и електромотор. Заедно те развиват 404 к.с. и 640 Нм, като задвижат тежащия поне 2,6 тона всъдеход. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 5,8 секунди за версия с дължина 5 метра и 6,9 секунди за удължения до 5,2 метра вариант.
Същият задвижващ агрегат ще се поставя и на хибридния Range Rover Sport PHEV. А бензиновият мотор с мощност 300 к.с. се предлага и за стандартния Range Rover Sport.
Снимки: Производителите