Надеждният и мощен двигател е половината от успеха на автомобила. Историята познава немалко случаи, при които проблемите с мотора съсипват репутацията дори на култови модели. В тази подборка са включени точно такива примери, както сред тях има някои наистина фрапиращи случаи.
9 пословично калпави двигателя в иначе харесвани модели (ГАЛЕРИЯ):
Buick, Cadillac, Chevrolet, Oldsmobile, Pontiac
През 70-те години избухва световната петролна криза, която принуждава концерна GM да оборудва всички свои модели с дизелови двигатели с обем 4,3 и 5,7 л. Тези мотори се произвеждат от Oldsmobile (1978-1985 г.), като пикът на продажби е достигнат през 1981 г. с 310 000 бройки, които представляват 60% от пазара на дизели в САЩ.
Оказва се обаче, че 5,7-литровият дизел има същите болтове на главата на блока, каквито и бензиновият вариант със същия обем. Заради по-голямото налягане болтовeте се отпускат, уплътнението се къса и охлаждащата течност влиза в цилиндрите. Последиците са фатални за мотора.
GM буквално е засипан от претенции на клиентите, чиито двигатели са все още в гаранция. Въпреки проблемите, концернът произвежда двата дизелови мотора до 1985 г. Тогава цената на бензина пада, а репутацията на дизелите в САЩ е съсипана. За това помага и техният анемичен характер. Как да обясниш на клиента, че неговият Cadillac de Ville разполага с 5,7-литров мотор, предлагащ жалките 105 коня?
През 70-те години избухва световната петролна криза, която принуждава концерна GM да оборудва всички свои модели с дизелови двигатели с обем 4,3 и 5,7 л. Тези мотори се произвеждат от Oldsmobile (1978-1985 г.), като пикът на продажби е достигнат през 1981 г. с 310 000 бройки, които представляват 60% от пазара на дизели в САЩ.
Оказва се обаче, че 5,7-литровият дизел има същите болтове на главата на блока, каквито и бензиновият вариант със същия обем. Заради по-голямото налягане болтовeте се отпускат, уплътнението се къса и охлаждащата течност влиза в цилиндрите. Последиците са фатални за мотора.
GM буквално е засипан от претенции на клиентите, чиито двигатели са все още в гаранция. Въпреки проблемите, концернът произвежда двата дизелови мотора до 1985 г. Тогава цената на бензина пада, а репутацията на дизелите в САЩ е съсипана. За това помага и техният анемичен характер. Как да обясниш на клиента, че неговият Cadillac de Ville разполага с 5,7-литров мотор, предлагащ жалките 105 коня?