Надеждният и мощен двигател е половината от успеха на автомобила. Историята познава немалко случаи, при които проблемите с мотора съсипват репутацията дори на култови модели. В тази подборка са включени точно такива примери, както сред тях има някои наистина фрапиращи случаи.
9 пословично калпави двигателя в иначе харесвани модели (ГАЛЕРИЯ):
Volvo 260
Ръбатата серия 260 на Volvo е представена през 1974 г., като не претендира да бъде образец за дизайн и управляемост, но пък е безопасен, комфортен и надежден "работен кон". С една уговорка обаче - надеждността не се отнася до всички двигатели. Черната овца е алуминиевият V6 PRV с обем 2,6 и 2,8 литра.
Агрегатът е разработен от Peugeot, Renault и Volvo (оттам идва и съкращението PRV). Неговите ранни версии имат цял букет с проблеми - склонност към прегряване, проблем със смазването и бързо износване на разпределителния вал. Този мотор по-късно се поставя също на DeLorean и на Renault-Alpine GTA/А610, но е преработен основно.
Ръбатата серия 260 на Volvo е представена през 1974 г., като не претендира да бъде образец за дизайн и управляемост, но пък е безопасен, комфортен и надежден "работен кон". С една уговорка обаче - надеждността не се отнася до всички двигатели. Черната овца е алуминиевият V6 PRV с обем 2,6 и 2,8 литра.
Агрегатът е разработен от Peugeot, Renault и Volvo (оттам идва и съкращението PRV). Неговите ранни версии имат цял букет с проблеми - склонност към прегряване, проблем със смазването и бързо износване на разпределителния вал. Този мотор по-късно се поставя също на DeLorean и на Renault-Alpine GTA/А610, но е преработен основно.