Надеждният и мощен двигател е половината от успеха на автомобила. Историята познава немалко случаи, при които проблемите с мотора съсипват репутацията дори на култови модели. В тази подборка са включени точно такива примери, както сред тях има някои наистина фрапиращи случаи.
9 пословично калпави двигателя в иначе харесвани модели (ГАЛЕРИЯ):
Pontiac Fiero
Този автомобил се произвежда от 1983 до 1988 г., като е първата масова спортна кола в САЩ с централно разположение на двигателя. Моделът предлага редица прогресивни решения - каросерия от композитни материали, вдигащи се фарове и вградени в подглавниците колони на аудиосистемата. За 5 години са произведени 370 168 бройки, но репутацията на Fiero заминава още на старта заради базовия 2,5-литров бензинов мотор Iron Duke, поставян на колите моделна година 1984.
Проблемите са много - оказва се, че още в самото начало двигателят е получил дефектни бутала, а отметката, отбелязваща нивото на маслото, е поставена не където трябва. Резултатът е, че в мотора се сипват 3 литра масло, а не 4. Това съответно води до чупене на бутала, попадане на масло в изпускателния колектор и понякога дори до самозапалване. Над 260 коли от модела се запалват само по тази причина, а неизвестен брой двигатели са напълно увредени заради проблеми с електрическата система, както и заради пренатегнати болтове на главата при сглобяване. В Pontiac се опитват да спасят положението, като модернизират основно мотора си, но лошата слава си остава.
Този автомобил се произвежда от 1983 до 1988 г., като е първата масова спортна кола в САЩ с централно разположение на двигателя. Моделът предлага редица прогресивни решения - каросерия от композитни материали, вдигащи се фарове и вградени в подглавниците колони на аудиосистемата. За 5 години са произведени 370 168 бройки, но репутацията на Fiero заминава още на старта заради базовия 2,5-литров бензинов мотор Iron Duke, поставян на колите моделна година 1984.
Проблемите са много - оказва се, че още в самото начало двигателят е получил дефектни бутала, а отметката, отбелязваща нивото на маслото, е поставена не където трябва. Резултатът е, че в мотора се сипват 3 литра масло, а не 4. Това съответно води до чупене на бутала, попадане на масло в изпускателния колектор и понякога дори до самозапалване. Над 260 коли от модела се запалват само по тази причина, а неизвестен брой двигатели са напълно увредени заради проблеми с електрическата система, както и заради пренатегнати болтове на главата при сглобяване. В Pontiac се опитват да спасят положението, като модернизират основно мотора си, но лошата слава си остава.