Надеждният и мощен двигател е половината от успеха на автомобила. Историята познава немалко случаи, при които проблемите с мотора съсипват репутацията дори на култови модели. В тази подборка са включени точно такива примери, както сред тях има някои наистина фрапиращи случаи.
9 пословично калпави двигателя в иначе харесвани модели (ГАЛЕРИЯ):
Cadillac Seville
Американските производители правят какво ли не в опитите си за намаляване на разхода на гориво при V8 двигателите. Така, в рамките на снижаване на средния разход на цялата гама мотори, през 1981 г. Cadillac поставя на модела си Seville 6,0-литров двигател V8-6-4 (L62) с мощност 140 к.с. и система за изключване на два или четири цилиндъра при ниско натоварване.
Проблемът е, че контролираща системата по това време електроника допълнително "спира" двигателя. Автоматично тя деактивира 2 или 4 от цилиндрите, без да има нужда от това, като понякога дори се стига до изключване на мотора. От Cadillac нареждат на дилърите си направо да деактивират системата, преди да предадат автомобила на клиента, и се отказват за цели 20 години от използването на тази технология.
Американските производители правят какво ли не в опитите си за намаляване на разхода на гориво при V8 двигателите. Така, в рамките на снижаване на средния разход на цялата гама мотори, през 1981 г. Cadillac поставя на модела си Seville 6,0-литров двигател V8-6-4 (L62) с мощност 140 к.с. и система за изключване на два или четири цилиндъра при ниско натоварване.
Проблемът е, че контролираща системата по това време електроника допълнително "спира" двигателя. Автоматично тя деактивира 2 или 4 от цилиндрите, без да има нужда от това, като понякога дори се стига до изключване на мотора. От Cadillac нареждат на дилърите си направо да деактивират системата, преди да предадат автомобила на клиента, и се отказват за цели 20 години от използването на тази технология.