IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW също преминава на 48-волтови хибриди

Първият модел с новата технология ще бъде 520d

BMW също преминава на 48-волтови хибриди

Германският производители Mercedes-Benz и Audi от извество време се насочиха към производството и предлагането на "меки хибриди" MHEV (Mild Hybrid Electric Vehicle) със стартер-генертор, работещ с 48-волтова система. Сега по този път поема и техният голям конкурент BMW.

Този тип силови агрегати включва стартер-генератор, свързан с ремък за колянови вал, както и неголям литиево-йонен акумулатор. Допълнителното тегло не позволява придвижване само на електричество, но малкият електромотор подпомага двигателя с вътрешно горене при ускорение, а освен това по-бързо активира "старт-стоп" система, когато се наложи.

BMW 520d

При спиране агрегатът се превръща в генератор, който събира енергия в акумулатора. И тъй като подобна хибридна система е със сравнително компактни размери, с нея може да бъде оборудват всеки масов модел. В същото време основният акумулатор на автомобила работи на 12 волта, за да захранва електрическите системи.

При BMW технологията ще дебютира при модела BMW 520d, който разчита на 2,0-литров дизел с мощност 190 к.с. Хибридната система ще се прилага както на седана, така и на комбито, без да има значение дали автомобилът е със задно предаване или със задвижване на четирите колела. От компанията изчисляват, че нейното използване ще намали разхода на гориво с 0,3 л/100 км

Снимки: BMW

0 от 500
  • #3
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Щом от БМВ казват че икономията е 300мл едва ли ще е 2но повече все пак това са си над 5% а над половин литър може да пести при шестцилиндровите бензинови ДВГ по-скоро
  • #2
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    А бе смисъл ще има от мекия хибрид въпроса е колко точно и на каква цена. Относно разхода имай предвид че той вече е изпилен жестоко по всякакви легални и не методи. И в реалния свят очаквам че икномията ще е по-скоро около 0.5-1 литър. И от друга страна това са си едни 10-15 коня и 50-тина нютона бонус налични по всяко време. Говорим за БМВ все пак и цената ще е дебела (ама то и самото БМВ не е евтино та няма да уплаши мераклиите) Иначе цената обявена от Делфи за подобна система е около 1000$
  • #1
    13 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Меките хибриди са като меките п.шки. Стават само да ходиш до тоа.летната... Цялата работа е отбий номер по най-лесният начин да излъжат и да си намалят емисиите на книга, а реално да си харчат пак толкова. Вземат една малко по-мощна батерия, едно моторче за чистачки и хоп издялали хибрид. Да де, ама то само името му такова, а в действителност е едно голямо нищо. И за капак ще ви вземат едни 5-10 000 евро отгоре, като ви обещаят нереален раход на гориво постигнат, докато ги карат с репатрака.