IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Колко вредни са електрическите тротинетки?

Скутерите на ток отделят повече вредни емисии от пълен с пътници дизелов автобус

Колко вредни са електрическите тротинетки?

Електрическите  тротинетки стават все по-популярни в големите градове по цял свят, в това число и у нас, което предизвиква много дискусии. Основната е дали те трябва да бъдат регистрирани като обичайни превозни средства и съответно хората, които ги управляват да притежават необходимия лиценз и да носят отговорност за действията си.

Оказва се обаче, че проблемът с тротинетките на ток не е само с правилника за движение по пътищата. Група учени от Университета на Северна Каролина проведоха изследване, в което доказват, че те тези превозни средства са по-вредни за околната среда, отколкото е общественият надземен транспорт, ако той е напълно натоварен. Резултатите от изследването бяха публикувани в списанието Environmental Research Letter.

E-Scooter

Учените са взели под внимание изхвърлените в атмосферата вредни емисии (СО2), които са нужни за производството на електроенергия за скутерите, а също така и въздействието на материалите, използвани при тяхното производство,  транспортиране и събиране (в много градове те се дават под наем и съответно се оставят на различни места, което налага тяхното прибиране от фирмата, чиято собственост са). Оказва се, че електроенергията за тяхното зареждане е най-малкият проблем.

"Най-вредни за околната среда са материалите, от които се прави транспортното средство - метал и пластмаса. Те нанасят повече вреда, отколкото самото зареждане. Друг проблем е транспортирането на скутерите до зарядните станции, които на свой ред работят на пълно натоварване по цяла нощ. Повечето тротинетки не са с напълно разредена батерия, но въпреки това се товарят на товарни автомобили, които ги карат до зарядните станции, а тези машини също отделят вредни емисии", коментира един от авторите на изследването Джеремая Джонсън.

E-Scooter

Изследователите са направили и любопитна класация на превозните средства, в която показват какви вреди нанасят те на околната среда. Оказва се, че използването на скутер (тротинетка) за придвижване в града е по-вредно, отколкото това на пълен с пътници дизелов автобус.

"Скутерите са ефективно решение на задръстванията в града, но не и на екологичните проблеми, тъй като те не оказват чак такова въздействие върху околната среда от страна на градската транспортна система, колкото се опитват да ни ги представят техните производители, както и компаниите, които ги дават под наем", е заключението на учените.

0 от 500
  • #13
    14 rate up comment 6 rate down comment
    Симеон ( преди 4 години )
    Поредната глупост и антикампания против електрическите превозни средства. Те щото тези рейсове хич не са замърсили околната среда за материали, производство и транспортиране. А след време руина от метал и пластмаса, които ще се чудим как да рециклираме. Електрическата революция може да се забави, но не и да спре. Всички ДонкиХотовци които още вярват в ДВГ да хосят да борят вятърните мелници.
  • #12
    14 rate up comment 6 rate down comment
    Мартин ( преди 4 години )
    *** и платена публикация.
  • #11
    14 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    #10 В Германия веригата магазини ALDI ползват слънчева енергия, която захранва не само магазина, но и на паркингите има зареждачки за ел.мобили и ел.колелета. Всичко това е от слънчева енергия. Смятай колко хладилници, хладилни помещения, фризери и осветление има в един такъв магазин и всичкото е от слънцето. В неделя, когато не работят енергията се продава на държавата и от това печелят.
  • #10
    9 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    #10 Дженди, от де го имаш това инфо, че не можеш да си захранваш къщата само от слънчева енергия? Вече има градове, ГРА-ДО-ВЕ, цели градове представи си, ако изобщо можеш да си го представиш, които не ползват никаква друга енергия, освен от слънце и вятър. Пусни си търсачката и се ограмоти малко! Какво остава пък за една къща и то къща в БГ, където има много слънчеви дни над средното за Европа. Хората в европа и в мрачна Германия дори имат излишък от тази енергия и я продават дори. Смятай!
  • #9
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    *** неграмотника - ти знаеш ли какво е ВЕЦ хахахаха, тръгнал да спори за енергия бездарника. Мнението ти е невалидно защото си ***.
  • #8
    19 rate up comment 2 rate down comment
    Тони ( преди 4 години )
    Абе хора .....всичко Мара втасала та спряхте до ел.тротинетките?????Смешници...Като говорите за замърсяване почнете с таралясниците по на 20..30години които пушат като комини та да свършим със всичко от сорта
  • #7
    13 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Колко ток ще прозивдеш? Едва ли да можеш да си захраниш домакинството, камо ли да зареждаш кола. Не казвам че нефта е = тока, просто на този етап е по-добара енергия за транспорт. Може да се съхранява лесно, за разлика от тока. Производсвтото на батерии е енергоемък процес, извличането на метали за тях също. Тази енергия, не идва от "гората".. Да ТЕЦ на въглища може и да затворят, ама за ВЕЦ, АЕЦ... има да почакаш
  • #6
    13 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Пич аз на покрива на къщата ми немога да произвеждам петрол но мога да произвеждам ток. Недей да разправяш как нефта = тока. Ток може да се произвежда по много начини и тенденцията новите мощностти да са зелена енергия и старите замърсяващи ТЕЦ-ове да се затварят.
  • #5
    13 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Защо всики си мислят, че като е на ток е еко и безвредно? не се отделят емисии при употреба, но тока идва от някъде(не си мислете, че идва само от вятър и слънце или че един слънчев панел може да зареди една кола). Не е само петролно лоби, ако беше по ефективно, досега отдавна ел. коли да са масови. И ако някои си мисли, че един ден тока няма да е като петрола в момента, много се лъже. Прото от една зависимост ще се отиде в друга...
  • #4
    22 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Пак джендърски проучвания и мало-умни резултати, платени от световната петролна мафия. На такава простотия не виждам кой може да повярва. Тротинетката първо е много по-лесна за направа с по-малко материали. Рециклира се на 100%. Автобуса ползва стотици пъти повече материали, които не всички се рециклират, много по-материало и тридоемък за направа е. Сметнете колко работници участват в производството на автобуса. Те се движат до завода с нещо което отделя СО2 нали. Това сметнаха ли го? Не!