IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новите автомобили вредят колкото старите

Изследването е на група учени от 5 европейски държави

Новите автомобили вредят колкото старите

Като цяло новите автомобили вредят на екологията колкото и старите. До този извод стигнаха група учени от 5 европейски държави, които изледват влиянието на вредните емисии от върху големите градове.

Новите автомобили вредят колкото старите

В проучването участват експерти от Гърция, Португалия, Русия, Италия и Румъния. Те са ръководени от главният европейски токсиколог Аристидис Цацакис, който е и президент на асоциацията на европейските токсиколози Eurotox. Към тях предстои да се присъединят и учени от Южна Корея и Китай.

Групата е изследвала нивата на вредните емисии не само от леките автомобили, но и от автобуси, камиони и железопътен транспорт. Събрани са няколко хиляди проби твърди частици, съдържащи токсични вещества, сажди, различни метали и наночистици. В момента се изследват техните свойства, реакцията на клетките и влиянието им върху живите същества и разстенията.

В доклада си изследователите са категорични, че еднакво вредни за екологията са както новите антомобили, така и остарелите модели с голям пробег и износени двигатели. Опитите върху животни показват, че въглеродните нановлакна, които се съдържат в големи количества във вредните емисии на двигателите, оказват влияние върху поведението и активността, а също така водят и до алергични реакции.

„Ясно е, че вредните емисии от автомобилите увреждат както природата, така и здравето на хората. Досега обаче тяхното влияние винаги е било изследвано „на парче”. Ние се опитваме да гледаме на проблема комплексно, като целта ни е да предоставим получените данни на държавните органи и те съответно да променят действащото законодателство и стандартите за горивата”, коментира Цацакис.

Тагове: CO2
0 от 500
  • #19
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Експертите от Гърция, Португалия, Русия, Италия и Румъния май са прекалили с узото, портото, водката, самбуката и цуйката...Без да е учен, всеки може да види какви облаци сажди излизат от едно 15 годишно TDI, както и какво излиза от ауспуха на ново TDI!
  • #18
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    ами ресурсите, енергията и вредните емисии, които се изразходват/изхвърлят за направата на всеки нов автомобил тях никои не ги смята нали! Всъщност тези, които си купуват нови автомобили на всеки 3 - 6 години вредят много повече на околната среда отколкото тези, които карат стари "брички"
  • #17
    1 rate up comment 3 rate down comment
    ss ( преди 6 години )
    Те и кравите замърсяват,да вземем да ги изтрепем? Навремето, беше модерно да се дрънка за озоновата дупка. Земята всеки момент щеше да бъде изпечена от слънчевата радиация. Но, дупката взе, че се затвори
  • #16
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Факт! ( преди 6 години )
    Учен от гърция.Спрях до тук!Радост за бугарската душа караща немски кезефи на по 46 години!
  • #15
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 6 години )
    анонимния от преди 8 часа... хубаво си сметнал колко е кВ ти дава 1 парко място... ама при 100 кВ батерия колко значи парко места ти трябват за да заредиш? 16 по 30 кв.м а те са повече значи 500 квадрата... ахам... а то Пи в кВп да ти говори нещо? Че е пикова мощност и реално си доста по-надолу?И къде ще намериш по 500 квадрата свободно място в градската джунгла :) Нищо мечтайте си - не ми пречите ТЕЦа ще си бълва а вие ще се пишете еколози кво пък...
  • #14
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Тинтирито пак не си е пило хапчетата и пак обяснява неговите опорни точки колко са правилни.Споко бе ВАГи, нали ти казах, че нафтовата ти печка скоро няма да е забранят у нас. Нали се сещаш, че при нас нещата стават поне с 10 г. закъснение. Карай си ке-не-фа и не се коси! А това, че тровиш останалите и себе си знам, че не ти пука. Ти си безсмъртен и имаш желязно здраве и някакви си сажди, миризми и ФПЧ изобщо не те вълнуват. Другите да му мислят! Нали така 0ли?
  • #13
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До долния ( преди 6 години )
    По-долен си от мазето на баба ми : DНе четеш статиите изобщо, а се залавяш моментално за работа - платените *** коментарчета...
  • #12
    10 rate up comment 6 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 6 години )
    Анонимния под мен - само,че тия 50 млн 97та са били бз евростандарт - а тия 100 млн 2017 са с евро 6ца - дефакто тези нови 100 млн продадени тая година замърсяват по-малко отколкото ония 50 млн и си прав проблема с въздуха въобще не идва от колите - идва от обезлесяване идва от концентрация на *** на едно място и т.н. - и в общи линии не говорим за екология а отново за продажби и много пари
  • #11
    9 rate up comment 4 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 6 години )
    Пропуснали са само да обяснят колко са полезни за здравето електричките - нищо в другя доклад! И може да почнат литургия за Свети Мъск!Да, като състав и новите и старите автомобили изхвърлят еднакив емисии - като количество вече се съмнявам...
  • #10
    24 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Само да кажа, че през 1996-1997г. са се продавали 50 млн. автомобила в цял свят годшно. Сега се прдават по 100 млн на година и нарастват. Това с екологията е тинтири-минтири. Истината е че всички продукти трябва да имат по дълъг експлоатационен период, а не хората да купуват постоянно ноеи и нови неща. Тогава ще е еко, без ненужно скъпи разработки които сега се правят. защото автомобила не замръсява с това което излиза само от ауспуха.Но фирмите нямът интерес и печалба в това.