IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Новите автомобили вредят колкото старите

Изследването е на група учени от 5 европейски държави

Новите автомобили вредят колкото старите

Като цяло новите автомобили вредят на екологията колкото и старите. До този извод стигнаха група учени от 5 европейски държави, които изледват влиянието на вредните емисии от върху големите градове.

Новите автомобили вредят колкото старите

В проучването участват експерти от Гърция, Португалия, Русия, Италия и Румъния. Те са ръководени от главният европейски токсиколог Аристидис Цацакис, който е и президент на асоциацията на европейските токсиколози Eurotox. Към тях предстои да се присъединят и учени от Южна Корея и Китай.

Групата е изследвала нивата на вредните емисии не само от леките автомобили, но и от автобуси, камиони и железопътен транспорт. Събрани са няколко хиляди проби твърди частици, съдържащи токсични вещества, сажди, различни метали и наночистици. В момента се изследват техните свойства, реакцията на клетките и влиянието им върху живите същества и разстенията.

В доклада си изследователите са категорични, че еднакво вредни за екологията са както новите антомобили, така и остарелите модели с голям пробег и износени двигатели. Опитите върху животни показват, че въглеродните нановлакна, които се съдържат в големи количества във вредните емисии на двигателите, оказват влияние върху поведението и активността, а също така водят и до алергични реакции.

„Ясно е, че вредните емисии от автомобилите увреждат както природата, така и здравето на хората. Досега обаче тяхното влияние винаги е било изследвано „на парче”. Ние се опитваме да гледаме на проблема комплексно, като целта ни е да предоставим получените данни на държавните органи и те съответно да променят действащото законодателство и стандартите за горивата”, коментира Цацакис.

Тагове: co2
0 от 500
  • #11
    23 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Само да кажа, че през 1996-1997г. са се продавали 50 млн. автомобила в цял свят годшно. Сега се прдават по 100 млн на година и нарастват. Това с екологията е тинтири-минтири. Истината е че всички продукти трябва да имат по дълъг експлоатационен период, а не хората да купуват постоянно ноеи и нови неща. Тогава ще е еко, без ненужно скъпи разработки които сега се правят. защото автомобила не замръсява с това което излиза само от ауспуха.Но фирмите нямът интерес и печалба в това.
  • #10
    23 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Фотоволтаичните панели които използвате слезе зарядните си станции с КПД 22%. За мощност 1kWp са необходими 5 квадратни метра. В рамките на България, средногодишният добив е 1250kWh, което се равнява на 10 000 км пробег на Nissan Leaf. Едно паркомясто е 30кв.м. фотоволтаичен навес върху него осигурява мощност 6kWp и годишен пробег 60 хиляди километра. Средностатистическият автомобил изминава 15000 километра годишно. Толкова с трудностите за зареждане на електромобилите с чиста енергия.
  • #9
    22 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Нищо не е доказано. Единствено со2 е по-малко вероятно. Нали наблягаха на него, за да могат да наложат изкуствено дизелити и резултата е ясен. Също така фпч под 2,5 микрона са най-вредните, а по-големите не. Така, че и това е важно. Старите коли не изхвърлят фпч под този размер, а по-големи докато автомобилите с принодително впръскване дизелите ги изхвърлят и вредят много. Най-доброто и екологично е да се ползва повече градски транспорт, велосипед, мотор, електромобил, хибрид по ред на номерата.
  • #8
    4 rate up comment 8 rate down comment
    Man ( преди 1 година )
    От статията абсолютно не става ясно какво точно имат предвид тези експерти. Повече от ясно е, че новите двигатели изхвърлят по-малко количество от същия ***, който изхвърлят и старите. Доказано е!
  • #7
    4 rate up comment 9 rate down comment
    Alfist ( преди 1 година )
    Във литиево-йонните батерии няма нищо просто. КПДто на масовите соларни панели е 7%
  • #6
    33 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Водорода поне към момента се добива чрез изключително неефективни методи с ниско КПД. Съхранението също е проблем. Най опростения процес си остава соларни панели, батерия, електромотор. Панелите не са скъпи, имат ниско КПД ама и по това се работи. Електромотора е перфектния двигател - КПД, въртящ момент, поддръжка. Остава големия проблем с батериите - производство и цена, зареждане, тегло и рециклиране - все области в които нещата все още са далеч от идеални.
  • #5
    26 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Дали голям атмосферен двигател или сешоар на стероиди, натиснеш ли ***, да вдигнеш мощността, все си харчи и изхвърля вредни газове. За това бъдешето е във водорода, най разпространения елемент във вселената, а не класическото петролно ДВГ.
  • #4
    13 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Конкретни данни? Оригиналната публикация? Сигурно не пише точно това.
  • #3
    14 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Тооокааа му е майката - най-високо КПД, най-ниски експлоатационни разходи, най-чиста енергия ( ако е от ВЕИ-та) Другото е бошлав разработки за надишали се немци.
  • #2
    20 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    От друга страна при атмосферните бензини при масовите коли няма съществен напредък във разхода и вредните емисии през последните 15-тина години ако не броим турбиниранет