IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новите автомобили вредят колкото старите

Изследването е на група учени от 5 европейски държави

Новите автомобили вредят колкото старите

Като цяло новите автомобили вредят на екологията колкото и старите. До този извод стигнаха група учени от 5 европейски държави, които изледват влиянието на вредните емисии от върху големите градове.

Новите автомобили вредят колкото старите

В проучването участват експерти от Гърция, Португалия, Русия, Италия и Румъния. Те са ръководени от главният европейски токсиколог Аристидис Цацакис, който е и президент на асоциацията на европейските токсиколози Eurotox. Към тях предстои да се присъединят и учени от Южна Корея и Китай.

Групата е изследвала нивата на вредните емисии не само от леките автомобили, но и от автобуси, камиони и железопътен транспорт. Събрани са няколко хиляди проби твърди частици, съдържащи токсични вещества, сажди, различни метали и наночистици. В момента се изследват техните свойства, реакцията на клетките и влиянието им върху живите същества и разстенията.

В доклада си изследователите са категорични, че еднакво вредни за екологията са както новите антомобили, така и остарелите модели с голям пробег и износени двигатели. Опитите върху животни показват, че въглеродните нановлакна, които се съдържат в големи количества във вредните емисии на двигателите, оказват влияние върху поведението и активността, а също така водят и до алергични реакции.

„Ясно е, че вредните емисии от автомобилите увреждат както природата, така и здравето на хората. Досега обаче тяхното влияние винаги е било изследвано „на парче”. Ние се опитваме да гледаме на проблема комплексно, като целта ни е да предоставим получените данни на държавните органи и те съответно да променят действащото законодателство и стандартите за горивата”, коментира Цацакис.

Тагове: co2
0 от 500
  • #9
    23 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Нищо не е доказано. Единствено со2 е по-малко вероятно. Нали наблягаха на него, за да могат да наложат изкуствено дизелити и резултата е ясен. Също така фпч под 2,5 микрона са най-вредните, а по-големите не. Така, че и това е важно. Старите коли не изхвърлят фпч под този размер, а по-големи докато автомобилите с принодително впръскване дизелите ги изхвърлят и вредят много. Най-доброто и екологично е да се ползва повече градски транспорт, велосипед, мотор, електромобил, хибрид по ред на номерата.
  • #8
    4 rate up comment 8 rate down comment
    Man ( преди 6 години )
    От статията абсолютно не става ясно какво точно имат предвид тези експерти. Повече от ясно е, че новите двигатели изхвърлят по-малко количество от същия ***, който изхвърлят и старите. Доказано е!
  • #7
    4 rate up comment 9 rate down comment
    Alfist ( преди 6 години )
    Във литиево-йонните батерии няма нищо просто. КПДто на масовите соларни панели е 7%
  • #6
    33 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Водорода поне към момента се добива чрез изключително неефективни методи с ниско КПД. Съхранението също е проблем.Най опростения процес си остава соларни панели, батерия, електромотор.Панелите не са скъпи, имат ниско КПД ама и по това се работи. Електромотора е перфектния двигател - КПД, въртящ момент, поддръжка.Остава големия проблем с батериите - производство и цена, зареждане, тегло и рециклиране - все области в които нещата все още са далеч от идеални.
  • #5
    26 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Дали голям атмосферен двигател или сешоар на стероиди, натиснеш ли ***, да вдигнеш мощността, все си харчи и изхвърля вредни газове. За това бъдешето е във водорода, най разпространения елемент във вселената, а не класическото петролно ДВГ.
  • #4
    13 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Конкретни данни?Оригиналната публикация?Сигурно не пише точно това.
  • #3
    14 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Тооокааа му е майката - най-високо КПД, най-ниски експлоатационни разходи, най-чиста енергия ( ако е от ВЕИ-та)Другото е бошлав разработки за надишали се немци.
  • #2
    20 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    От друга страна при атмосферните бензини при масовите коли няма съществен напредък във разхода и вредните емисии през последните 15-тина години ако не броим турбиниранет
  • #1
    30 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Първо да уточнят какво визират под стар - то и на 5 и на 25 все е стар в Европа. А като гледаш последователни поколения двигатели ясно че разликата ще е малка. И второ тук като махнеш катализатор дпф и егр и удариш един чип тунинг да дойдат да премерят вредните емисии.