IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Колко вредни са електрическите тротинетки?

Скутерите на ток отделят повече вредни емисии от пълен с пътници дизелов автобус

Колко вредни са електрическите тротинетки?

Електрическите  тротинетки стават все по-популярни в големите градове по цял свят, в това число и у нас, което предизвиква много дискусии. Основната е дали те трябва да бъдат регистрирани като обичайни превозни средства и съответно хората, които ги управляват да притежават необходимия лиценз и да носят отговорност за действията си.

Оказва се обаче, че проблемът с тротинетките на ток не е само с правилника за движение по пътищата. Група учени от Университета на Северна Каролина проведоха изследване, в което доказват, че те тези превозни средства са по-вредни за околната среда, отколкото е общественият надземен транспорт, ако той е напълно натоварен. Резултатите от изследването бяха публикувани в списанието Environmental Research Letter.

E-Scooter

Учените са взели под внимание изхвърлените в атмосферата вредни емисии (СО2), които са нужни за производството на електроенергия за скутерите, а също така и въздействието на материалите, използвани при тяхното производство,  транспортиране и събиране (в много градове те се дават под наем и съответно се оставят на различни места, което налага тяхното прибиране от фирмата, чиято собственост са). Оказва се, че електроенергията за тяхното зареждане е най-малкият проблем.

"Най-вредни за околната среда са материалите, от които се прави транспортното средство - метал и пластмаса. Те нанасят повече вреда, отколкото самото зареждане. Друг проблем е транспортирането на скутерите до зарядните станции, които на свой ред работят на пълно натоварване по цяла нощ. Повечето тротинетки не са с напълно разредена батерия, но въпреки това се товарят на товарни автомобили, които ги карат до зарядните станции, а тези машини също отделят вредни емисии", коментира един от авторите на изследването Джеремая Джонсън.

E-Scooter

Изследователите са направили и любопитна класация на превозните средства, в която показват какви вреди нанасят те на околната среда. Оказва се, че използването на скутер (тротинетка) за придвижване в града е по-вредно, отколкото това на пълен с пътници дизелов автобус.

"Скутерите са ефективно решение на задръстванията в града, но не и на екологичните проблеми, тъй като те не оказват чак такова въздействие върху околната среда от страна на градската транспортна система, колкото се опитват да ни ги представят техните производители, както и компаниите, които ги дават под наем", е заключението на учените.

0 от 500
  • #23
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    По смешна статия не бях чел, Петър Захариев (автора) моля напусни си работата и не ни карай да ти четем глупостите, надявам се някой да ти е платил за тази статия, щото в другия случай тъпотията ти преминава всякакви граници
  • #22
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Лъчезар. ( преди 1 месец )
    Ок ок ок.... Северна Каролина ! Локацията откъде идва проучването е важно ! Ето защо - Северна Каролина произвежда свеоето електичество, на 80% от горене на полезни изкопаеми ! останалите 20% са от атомна енергия. Разбирате ли сега защо там е проблем прекалено използване на електричество ? Разбирате ли каква е идеята на проучването сега ? И разбирате ли как грешно прочетени проучвания водят до грешни изводи ?
  • #21
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Добра прктика би било, всеки път когато се цитира научен колектив или научно изследване, да има линк към тяхната публикация по темата. Нека да видим как е направено изследването, да видим къде е публикувано, да видим научният рейтинг на авторите. Всеки учен, и научно списание си има рейтинг, който се основава на обективни критерии, като брой цитати, направени и публикувани открития и т.н. Иначе се въртим в сферата на "ала-бала с научен привкус".
  • #20
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    винаги се намират група учЕни да установят че водата не е за пиене... луди са само тези които им обръщат внимание. По темата - тротинетките (eл.) за момента са най-достъпното елетро превозно средство и имат безброй предимства за определен кръг цели - като ходене на работа, до магазина, до банката и др.
  • #19
    16 rate up comment 1 rate down comment
    УЧИТЕЛЯ ( преди 1 месец )
    Аколко пластмаса има в един автобус? Вие ненормални ли сте?
  • #18
    1 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    И колко ще струва да си слънцеелектризираш къщата/ако имаш къща/, ако не панелобалкона, за да потребяваш само еко енергия, с която ще зареждаш тротинетката, колата и пр. И не забравяй, от 01.11 се стъмва в 5. Юлската енергия я пази за зимата.
  • #17
    14 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    ОК, утре продавам тротинетката с която навъртях 2000км за 6 месеца което ми струваше 6лв. в ел.енергия и се качвам на колата си, която гори 16/100 бензин (600-700лв за 2000км), щом са толкова вредни скутерите... Що се отнася до автобуса, всеки си прави избора, на мен не ми се вози на автобус.
  • #16
    14 rate up comment 5 rate down comment
    Симеон ( преди 1 месец )
    Поредната глупост и антикампания против електрическите превозни средства. Те щото тези рейсове хич не са замърсили околната среда за материали, производство и транспортиране. А след време руина от метал и пластмаса, които ще се чудим как да рециклираме. Електрическата революция може да се забави, но не и да спре. Всички ДонкиХотовци които още вярват в ДВГ да хосят да борят вятърните мелници.
  • #15
    13 rate up comment 5 rate down comment
    Мартин ( преди 1 месец )
    Малоумна и платена публикация.
  • #14
    14 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    #10 В Германия веригата магазини ALDI ползват слънчева енергия, която захранва не само магазина, но и на паркингите има зареждачки за ел.мобили и ел.колелета. Всичко това е от слънчева енергия. Смятай колко хладилници, хладилни помещения, фризери и осветление има в един такъв магазин и всичкото е от слънцето. В неделя, когато не работят енергията се продава на държавата и от това печелят.