IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Гумите се оказват по-вредни от двигателите на автомобилите

Неизвестно защо нивата на вредни емисии при тях не притесняват еколозите

Гумите се оказват по-вредни от двигателите на автомобилите

Чиновниците в ЕС непрекъснато въвеждат нови екологични стандарти, чиято цел е да се борят с нивата на вредните емисии, отделяни от автомобилните двигатели. За подобни мерки настояват и многобройните екологични организации, които твърдят, че това е начинът за запазване на здравето на хората.

Гумите са по-вредни от двигателите на автомобилите

Има обаче още една част от автомобилната индустрия, която замърсява и съответно уврежда здравето, но остава в страни от всички предприемани мерки. Това са производители на гуми, чиито продукти са не по-малко опасни от двигателите с вътрешно горене. Поне това твърдят учените.

Експерти от групата TUV Nord обявиха резултатите от свое изследване, според което най-съвременните двигатели с вътрешно горене с понижената си топлинна ефективност и ниските нива на CO2 вредят на екологията много повече от тези, които са били използвани преди години.

Изследвани са 1,0-литровия EcoBoost на Ford, 1,2-литровият Energy TCe  на Renault и 1,6 -литровия GDI, производство на Hyundai. Оказва се, че тези „екологични” агрегати произвеждат в хиляди пъти повече дребни сажди от техните предшественици. И тези сажди са не по-малко опасни за хората и за околната среда, отколкото въглеродният двуокис, отделян от двигателите с вътрешно горене.

Звучи парадоксално, но е факт и причината в това са именно гумите. Изследването е доказало, че на шосе с умерен трафик във всеки кубически метър въздух присъстват от 3800 до 6900 парчето от гуми. Близо 60% от тях са с размер под 10 микрона, тоест съвсем лесно проникват в белите дробове на човека и предизвикват сериозни заболявания, в това число и рак.

Експертите посочват и проучване на свои американски колеги, според което смъртността от при работниците в заводите, произвеждащи автомобини гуми, е 2,5 пъти по-висока от средната за населението. От заболявания на белите дробове и дихателните пътища сериозно са застрашени и професионалните шофьори, при които смъртността е дори по-висока.

За по-ярка илюстрация на това какво дишат жителите на големите градове, се привеждат следвине цифри. Средностатистическият автомобили за целия си срок на ползване превръща в прах и фин аерозол между 1,4 и 1,9 кг. автомобилна гума. За камионите показателят е много по-сериозен – между 12,7 и 17,7 кг.

Всичко това обаче явно не вълнува политиците и еколозите, които се занимават с големите автомобини компании и двигателите на техните автомобили. А производителите на гуми, неизвестно защо, остават встрани.


 

Тагове: co2 tuv nord
0 от 500
  • #22
    0 rate up comment 0 rate down comment
    vel_co ( преди 1 година )
    "Най-съвременните двигатели с вътрешно горене с понижената си (!) топлинна ефективност" - майтапите ли се? И каква е връзката на двигателите с гумените частици във въздуха? Я внимавайте малко накъде върви основната мисъл в т.нар. ви статия.
  • #21
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    "Че тя и сега я има, Никола Тесла защо е убит? " И кога е убит, защото почива на преклонна възраст в САЩ Баси вица от кварталната кръчма...
  • #20
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Колев ( преди 1 година )
    2. Преди да се избиете по темата швабски свине-мръсни жълтури, замислете се, че наистина НИКОЙ не се опитва да изследва, проверява и регулира вредните емисии от компоненти като грес, масло, накладки, гуми и др. Всичко живо обявява ДВГ като враг номер 1, и с това приключва темата. А другото колко замърсява, това ще го отчете ли някой ? Какво стана сега ?
  • #19
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Колев ( преди 1 година )
    1. Дори немци да са направили това изследване, това не е повод да слагате всички под един знаменател. Да, немците измамиха със софтуера. Да, с милиони модели. Това обаче значи ли, че немците правят лоши стругове например ? Сега ще кажете, че са различни машини и сравнението е неуместно. Така е и с този случай. Това, че немската авто индустрия направи гаф, не означава, че всичко немско е гаф.
  • #18
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Платена статия на селяните с ваген. вижте какви двигатели на кои фирми. Кенефите са екологични до директора на фирмата.гуми, бензин? дизела е кислород.
  • #17
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Ба, ша гласуват! Защо да дават ефтиба енергия на хората? За да са свободни ли? Че тя и сега я има, Никола Тесла защо е убит?
  • #16
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Производството на соларни панели и вятърни турбини трябва да се увеличи най малко 10 000 пъти. И целия наземен транспорт трябва да стане електрически. Трпбва аа се спре добива на фосилни горива. Също трябва да се проучват и повече възможности за използването геотермалната енергия. Ако политиците наистина осъзнаваха сериозноста на ситуацията - още утре цяха да гласуват за пълна реформа на всички индустрии.
  • #15
    14 rate up comment 1 rate down comment
    Неграмотна работа ( преди 1 година )
    Трагично преведена/преписана статия. Говори се за 3 марки двигатели, които замърсяват, а после се уточнява, че това всъщност били гумите, после се намесват и камионите, фабриките за гуми... Пълна манджа с грозде, при това и с много правописни грешки.
  • #14
    1 rate up comment 2 rate down comment
    МЕТАХА ( преди 1 година )
    Подобно е положението и при железопътния транспорт.От триенето на колелата с релсите се отделят микроскопични метални частици , които се раздухват от вихъра на влака и също се примесват с въздуха който дишаме . Ама на никой му не дреме !
  • #13
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    И всички велосипедисти са врагове на планетата земя.