IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Hyundai показа новия i10

Хечбекът пак ще се предлага с два атмосферни двигателя, но вече и с роботизирана скоростна кутия

Hyundai показа новия i10

Южнокорейската компания Hyundai реши да не чака официалното откриване на автомобилното изложение във Франкфурт и напълно разкри третото поколение на компактния си хечбек i10 за европейския пазар. Моделът ще продължи да се предлага с два атмосферни двигателя, но има и доста новости.

Първият компактен Hyundai i10 дебютира през 2007 г. и моделът беше един и същ за всички пазари, на които присъстваше. Шест години по-късно се появи втората генерация и тогава хечбекът се появи в 2 версии - "къса" за Европа и "удължена" с префикс Grand за по-бедните страни. Третото поколение запази това "разделение": миналия месец Hyundai пусна в Индия новия Grand i10 Nios, а сега марката разкри петвратката, предназначена за Стария свят.

Външно, i10 до голяма степен повтаря индийския модел, но има и разлики. Радиаторната решетка на "европееца" има по-оригинални черти, а на нея са разположени кръгли LED дневни светлини, вместо тези във формата на бумеранг при "индиеца". Малките фарове за мъгла са повдигнати леко, а в задните се появиха светодиоди във формата на буквата "С". Подобно на индийската версия, моделът ще се предлага в два цвята на каросерията.

Hyundai i10 - ново поколение

Дължината на новия европейски Hyundai i10 не се е променила много - 3670 мм, тоест увеличението е само 5 мм. Междуосието обаче е нараснало с 40 мм до 2435 мм, ширината вече е 1680 мм (+20 мм в сравнение с предшественика), а височината, напротив, е намалена с 20 мм на 1480 мм. За сравнение, размерите на новия Hyundai Grand i10 Nios са: 3805/1680/1520 мм, а междуосието - 2450 мм.

Интериорът на европейската и индийската версия са почти идентични: същия волан, същия преден панел и централна конзола, като таблото е визуално обединена със сензорния екран на мултимедийната система. Обемът на багажника на европейския вариант е останал същият - 252 л, въпреки че при Grand i10 Nios се увеличи с 4 л (до 260 л).

В оборудването на новия Hyundai i10 има камера за обратно виждане, климатроник и безжично зареждане за смартфони - същото като при Nios. "Индиецът" обаче не получи система за предотвратяване на челен сблъсък (с разпознаване на пешеходци), автоматично включване на фаровете, предупреждение за напускане на избраната за движение лента и разпознаване на пътните знаци.

За европейците новият i10 ще продължи да се предлага с два бензинови атмосферни двигателя: 3-цилиндров 1.0 MPI (67 к.с. и 96 Нм, предшественикът имаше въртящ момент от 95 Нм) и 4-цилиндров 1.2 MPI (84 к.с. и 118 Нм спрямо предишните 87 к.с. и 120 Нм). И двата работят в тандем с 5-степенна механична скоростна кутия, но класическият 4-степенен автоматик е заменен с роботизирана скоростна кутия с един съединител - като при Grand i10 Nios.В бъдеще компанията обещава да има класически автоматик и трицилиндров двигател, работещ на втечнен газ. "Индийският" хечбек" е наличен с 1,2 бензинов двигател (83 к.с.) и дизелов със същия обем (75 к.с.).

Публичната премиера на третото поколение на Hyundai i10 ще се състои на автомобилното изложение във Франкфурт, което отваря врати следващата седмица. Хечбекът за европейския пазар ще продължи да се произвежда в Турция, докато на индийците се предлагат автомобили местна сглобка. Цените още не са обявени, но i10 ще остане най-евтиният модел на Hyundai в Европа.

Снимки: Hyundai

Още снимки: в галерията по-горе

0 от 500
  • #2
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До №2 ( преди 4 години )
    Така е, нормираха новите коли уж да не замърсяват, а какво стана с дизелите дето са цвят бял, ама отдзад всичко е черно като бурия - лицемери само пари точат. Даже искаха още по-ниски емисии ама германците само погледнаха накриво един път и ги махнаха. Ако не ги бяха махнали някои марки щяха да са на закриване.
  • #1
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Даже индийците са по-добре от европейците. В Европа 1.0 с анемичните 67 к.с., а в Индия 1,2 87 к.с. Еми браво! Направо нямам думи що за европейска простотия. и на бас, че индийският ще е 2 пъти по-евтин от европейското недоразумение. Баси до къде ни докараха джендърите от Брюксел...