IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Hyundai изпревари Tesla по енергийна ефективност

В дъното на класацията на EPA са Jaguar I-PACE и Audi e-tron

Hyundai изпревари Tesla по енергийна ефективност

Пазарът на електрически автомобили се развива доста бързо и много модели вече имат страхотни характеристики. Мнозина обаче се чудят кой електрически автомобил е най-ефективен. Специалистите от Американската агенция за опазване на околната среда (EPA) решиха да внесат яснота по този въпрос и оцениха енергийната ефективност на електрическите превозни средства.

Често при съставяне на такива класации на първо място се взема предвид пробегът на електромобила с напълно заредена батерия. Много важен фактор обаче е и консумацията на енергия във ватчасове на 1 км. Поради тази причина при съставянето на въпросната класация, специалистите от агенцията са взели предвид именно този показател.

Лидер в класацията се оказа Hyundai Ioniq Electric 2019 - в комбиниран режим моделът консумира само 154 ватчаса на километър  (140 Wh/km в градски режим). Следват Tesla Model 3 Standard Range Plus и Tesla Model 3 Standard Range - съответно 157 Wh/km и 160 Wh/km. В дъното на класацията пък са Jaguar I-PACE и Audi e-tron (виж таблицата).

енергоефективност

0 от 500
  • #9
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Ал ( преди 1 месец )
    Хората са го написали правилно в таблицата wh на километър а авторът поне е трябвало да прекопира тази мярка
  • #8
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Коейците се занимават с водородно-електрически разработки преди изобщо да се беше пръкнала марката Tesla.
  • #7
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Nissan Leaf е наполовина на Hyundai ioniq, но дори не е близо до неговата ефективност.
  • #6
    3 rate up comment 1 rate down comment
    carpe_diem ( преди 1 месец )
    Мерната единица е ватчас на километър (Wh/km), а не ват на километър. Ватовете са единица за мощност (както и киловатите), а количеството консумирана енергия е малко по-друго нещо.
  • #5
    0 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    "Почти съм сигурен че задвижващата система на Хюндай сложена в Модел 3 ще дава по-висок разход..." Е,да, почти, ама надали!
  • #4
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    По-добре замълчи, че Audi E-tron е по-малко от хюндая. Просто някои го могат, други сега откриват топлата вода.
  • #3
    9 rate up comment 2 rate down comment
    за гъби съм ( преди 1 месец )
    Вие нормални ли сте - на графиката ви пише консумация на електричество а не енергийна ефективност! Кола 1 тон с консумация 1 киловат по ефективна ли е от автобус с тегло 10 тона и консумация 2 киловата? Западна образованието еййй...
  • #2
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Или в цифри - 20 сантиметра по дълъг, с по-голямо междуосие, с 20% по голям багажник + преден багажник. С по-голям пробег и тегло с 350кг повече Модел 3 харчи с 1 процент повече енергия на 100 км. Почти съм сигурен че задвижващата система на Хюндай сложена в Модел 3 ще дава по-висок разход
  • #1
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Само уточнете колко е голям ioniq и колко model 3