IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Следващият VW Golf остава без комбита

Версиите Alltrack и SportWagen ще се произвеждат до края на годината

Следващият VW Golf остава без комбита

Американското подразделение на Volkswagen официално обяви, че производството на комбитата Golf Alltrack и Golf SportWagen (известен още като Variant) ще бъде спряно в края на годината. Двата модела няма да получат наследници при следващото поколение на Golf, чиито продажби ще стартират през декември.

Промяната засяга американския пазар, за който моделите на Volkswagen се сглобяват в завода в Пуебла (Мексико), но се очаква същото да се случи и в Европа. Причината е, че клиентите масово се отказват от комбитата и се насочват към кросоувърите и SUV-моделите.

VW Golf Variant

В САЩ през първото полугодие на 2019 г. дялът на крсоувърите е 47%, а в Европа е около 37%. Затова и новият Golf няма да се предлага като комби, а клиентите ще получат като компенсация поне 3 нови кросоувъра с марката Volkswagen през следващите 24 месеца.

Още до края на годината в Северна Америка ще стартират продажбите на Atlas Cross Sport, който представлява умалена модификация с 5 места на Atlas/Teramont. След него - в началото на 2020 г. ще излезе електрическият ID. Crozz. Той ще бъде глобален модел и ще се предлага в цял свят.

Едновременно с това в завода в Пуебла догодина стартира производството на кросоувъра Tharu, който заменя на конвейера спрения вече VW Beetle. Според запознати, под въпрос е и бъдещето на VW Passat Alltrack, чиито продажби също падат за сметка на кросоувърите и SUV-моделите.

Снимки: Volkswagen

0 от 500
  • #9
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    #7 нали не намекваш че е по-добре да се спрат всички комбита и да се правят само големи сув-ове? ако е така нямам какво да добавя. Защото комбито всъщност е кола и има предмствата й, освен че има голям багажник е икономично, леко, аеродинамично и удобно. СУВа ако му махнем две от най-честите причини да се купува - гъзареенето и ниското самочувствие - не остава много друго.. Има малка ниша хора които се нуждаят от СУВ - вили, планински терени и др. но това е нищожна част спрямо целия пазар.
  • #8
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Не само комби, изобщо да го спрат Голфа, банкет ще дам, само да не ги гледам по улиците.
  • #7
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Значи няма смисъл да сравняваш малък СУВ с комби примерно пасат. Просто защото малките и средни СУВ са на платформата на малък автомобил от същата марка просто с 4Х4 и както отбеляза по принцип базовите версии дори не са 4Х4, но така или иначе в повечето случаи дори са по-малки от донора на шасито от който ползват. Примерно Ауди Q2 е на платформата на Ауди А3, само че е с 15см. по късо от А3. Няма как да побира голям багаж, за сметка на това Q7 побира много и е дълъг 5,05м.
  • #6
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    и не на последно място - повечето сув-ове НЯМАТ място в багажника и наполовина на комби.. само най-големите имат някакво. Средни и малки е мъка.
  • #5
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    То ясно че СУВ ще е по-проходим от лека кола. НО върпоса е с колко. Първо много СУВ-ове в масовите си изпълнения не са 4х4. Второ често са с разни спортни пластмаси и губиш голяма част от просвета. Трето много често шофьорите на СУВ-оер казват "Аз съм с 4х4 не ми трябват гуми". И накрая не е важно колко коня имаш под капака (в случая какво 4х4), а какво магаре седи зад волана.
  • #4
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Е ако гледаш така си вземи седлови влекач (тир) - кой ще те бие с 15 тона и си на 2 метра над земята
  • #3
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    с такова мислене се стига форд Ф-150 да е най-масовата кола...пардон камион.. Много е сигурно при удар... хаха
  • #2
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Не е само багажното пространство, въпреки че и там джипките поемат повече, то е и защита, може и да е илюзия, но не бих искал да ме блъсне джип 2,5 тона. 4Х4, офроуд, може и да са паркетници, но все пак ще се справят много по-добре от едно комби извън пътя. По високата позиция дава по-голяма видимост и т.н...
  • #1
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    де.би-ли... метайте се всички на сувааа. Комбито е отвсякъде по-добре, освен откъм катерене на бордюри.. но кой каквото поиска си го получава.