Качеството на съвременните автомобили е толкова добро, че клиентите ги карат по-дълго, а това удря по продажбите на нови коли, твърди експертът Майк Ръдърфорд пред британското издание АutoExpress. Издръжливостта на автомобилите доведе до това, че повечето без проблем могат да изминат над 160 хиляди километра.
Хора, които нямат достатъчно пари за нова кола, продължават да карат преди това закупените се коли без никакви проблеми, като инвестират малки суми в поддържане на доброто им състояние. Това се превърна в проблем за автомобилните производителите, които в резултат губят приходи. Те трябва да увеличат обема на производство, което е невъзможно да се постигне без увеличаване на продажбите на автомобили, а не на резервните части за тях.
Според статистиката на Министерството на транспорта на Великобритания, в началото на новия век средният експлоатационен живот на автомобилите е бил само 6,5 г. По последни данни на Асоциацията на производителите на автомобили, че средната възраст на автомобилите в Англия вече е достигнала 8 г. Средната възраст на автомобилите на ЕС се е повишила до 11,1 г., а в САЩ - до 11,8 г. Традиционният бизнес модел на автомобилните производители включва създаването на коли, които да отговарят на нуждите на клиентите на даден регион, и да му служат не повече от 10 г. Днес средната възраст вече е надхвърлила 10 г.
Намаляване качеството на автомобилите може да ги направи по-достъпни и да гарантира бъдещи продажби на нови коли, предлага Ръдърфорд. В моделната гама на компаниите трябва да се появят толкова евтини и ценово атрактивни нови автомобили, че дори и стиснатите собственици на употребявани коли да бъдат изкушени от тях. Renault (Dacia), например, следва този път, посочва експертът. Другите производители трябва да последват примера на френския концерн, в противен случай ги чака упадък, убеден е Ръдърфорд.