Популярността на кросоувърите непрекъснато расте, което вече е ясно и на малките деца. В това няма нищо странно. Те изгеждат готино (повечето от тях), имат голям клирънс (повечето от тях), а и задвижване на четирите колела (повечето от тях). Пазарният дял на кросоувърите също продължава да са увеличава, което показва поредният анализ на автомобилния пазар в ЕС, съставен от компанията JATO Dynamics.
Данните за март показват, че делът на кросоувърите и всъдеходите на пазара в ЕС е 36,8%, което е с 3% повече от същия месец на миналата година. Заслужава да се отбележи, че това е единственият сегмент, при който се наблюдава стабилен растеж. Не за първи път представителите на автомобилната индустрия казват, че това е най-обещаващият и най-бързо развиващ се сегмент.
Както се вижда от таблицата, най-близкият съперник на кросоувърите и всъдеходите в класовата борба са субкомпактните, или супермини, автомобили. Тук основно става дума за модели от В сегмента, като VW Polo, Ford Fiesta и Hyundai i20. Експертите предричат именно на този клас най-яростната битка с кросоувърите за нови клиенти.
От друга страна обаче, JATO Dynamics е обединил всички SUV в един голям сегмент, което от тази гледна точка, не може да се нарече обективно решение. Все пак кросоувърите са представени и в такива сегменти като B, C, D и така нататък. В това проучване обаче всичко е разделено на компактни автомобили, градски, средни, големи, луксозни. Последният клас заема само 0,2% от европейския пазар. Спадът от 0,1% в сравнение с март 2018 г изглежда катастрофално - премиум колите са загубили около една трета от позициите си.
Връщайки се към кросоувърите, трябва да се отбележи, че в бъдеще делът им ще продължава да расте. Традиционно силните "играчи" на пазара като хечбеците, седаните, комбитата и минивановете, ще продължат да губят популярност, смесвайки се стилистично с кросоувърите. Дори сега сред градския поток се наблюдават много компактни, спортни и премиум кросоувъри, към които купувачите все повече обръщат внимание за сметка на традиционно популярните досега други автомобили.