IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Кросоувърите с пазарен дял от 37% в Европа

Второ място през март заемат субкомпактните автомобили

Кросоувърите с пазарен дял от 37% в Европа

Популярността на кросоувърите непрекъснато расте, което вече е ясно и на малките деца. В това няма нищо странно. Те изгеждат готино (повечето от тях), имат голям клирънс (повечето от тях), а и задвижване на четирите колела (повечето от тях). Пазарният дял на кросоувърите също продължава да са увеличава, което показва поредният анализ на автомобилния пазар в ЕС, съставен от компанията JATO Dynamics.

Данните за март показват, че делът на кросоувърите и всъдеходите на пазара в ЕС е 36,8%, което е с 3% повече от същия месец на миналата година. Заслужава да се отбележи, че това е единственият сегмент, при който се наблюдава стабилен растеж. Не за първи път представителите на автомобилната индустрия казват, че това е най-обещаващият и най-бързо развиващ се сегмент.

Кросоувъри - пазар

Както се вижда от таблицата, най-близкият съперник на кросоувърите и всъдеходите в класовата борба са субкомпактните, или супермини, автомобили. Тук основно става дума за модели от В сегмента, като VW Polo, Ford Fiesta и Hyundai i20. Експертите предричат именно на този клас най-яростната битка с кросоувърите за нови клиенти.

От друга страна обаче, JATO Dynamics е обединил всички SUV в един голям сегмент, което от тази гледна точка, не може да се нарече обективно решение. Все пак кросоувърите са представени и в такива сегменти като B, C, D и така нататък. В това проучване обаче всичко е разделено на компактни автомобили, градски, средни, големи, луксозни. Последният клас заема само 0,2% от европейския пазар. Спадът от 0,1% в сравнение с март 2018 г изглежда катастрофално - премиум колите са загубили около една трета от позициите си.

Кросоувъри - пазар

Връщайки се към кросоувърите, трябва да се отбележи, че в бъдеще делът им ще продължава да расте. Традиционно силните "играчи" на пазара като хечбеците, седаните, комбитата и минивановете, ще продължат да губят популярност, смесвайки се стилистично с кросоувърите. Дори сега сред градския поток се наблюдават много компактни, спортни и премиум кросоувъри, към които купувачите все повече обръщат внимание за сметка на традиционно популярните досега други автомобили.

0 от 500
  • #7
    3 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Как установи, че СУВ са прецакня, като такъв си виждал само на картинка? Много ми е интересно да разбера как стигна до този извод или пък как разбра, че окачването им се скапва, както на другите коли и не е усилено? Всъщност на немските талиги окачването наистина не е усилено и там е все тая дали е СУВ, пикап или лека кола. Все тая е и ставаш абонат на сервизите не само за ходовата част, но и за всичко останало. При други производители обаче не е изобщо така. Окачването им няма мърдане!
  • #6
    7 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    СУВ са прецакня, но хората се водят по модата - това е. На кратко.
  • #5
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    ти пък, ако си мислиш, че повечето SUV-та са с нещо по-здрави или по-различни от седаните, много грешиш. единствено си по-нависоко - тва е. нито са с по-здрава платформа, нито са по-усилени в ходовата част - нищо, ще ги почупиш по нашите пътища за същото време, за което и седан или комби
  • #4
    6 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Аз пък обратното не мога да разбера как може някой да кара седан на тия нашите пътища разбити, тука си плаче за сериозен офроуд. Най са ми смешни зимата тези със задното предаване.
  • #3
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Тинтири-минтири, знаех си, е си любител на електромобилите! Наистина те са най-екологични, а Сувовете не са. Знаех си, че електричките са ти легнали на сърцето, но понеже нямаш пари да си вземеш и от яд ги плюеш. Нещо втора ръка на тънка цена няма ли за теб?
  • #2
    8 rate up comment 10 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 5 месеца )
    За този с минуса - СУВ шитнята тежи повече, гори повече, отделя повече емисии, по-калпава е за каране, по-твърдо и е окачването и е по-скъпа воглаве с по-скъпата поддръжка. За сметка на всичко това получаваш по-високо със 7-8 сантиметра място и илюзорната представа, че си по-защитен щото си по-високо. Щом с 8 санта могат да ти дадат илюзия и да те излъжат а ти да захапеш - значи съм прав, че малоумието е повсеместно! Айде сега давай пак с минуса, друго не можеш!
  • #1
    11 rate up comment 7 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 5 месеца )
    Поредното доказателство, че малоумието человеческо спирка и почивен ден няма!