IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Експерт: Колите с по-лошо качество ще спасят пазара

Автомобилните производители трябва да следват модела на Dacia

Експерт: Колите с по-лошо качество ще спасят пазара

Качеството на съвременните автомобили е толкова добро, че  клиентите ги карат по-дълго, а това удря по продажбите на нови коли, твърди експертът Майк Ръдърфорд пред британското издание АutoExpress. Издръжливостта на автомобилите доведе до това, че повечето без проблем могат да изминат над 160 хиляди километра.

Хора, които нямат достатъчно пари за нова кола, продължават да карат преди това закупените се коли без никакви проблеми, като инвестират малки суми в поддържане на доброто им състояние. Това се превърна в проблем за автомобилните производителите, които в резултат губят приходи. Те трябва да увеличат обема на производство, което е невъзможно да се постигне без увеличаване на продажбите на автомобили, а не на резервните части за тях.

Според статистиката на Министерството на транспорта на Великобритания, в началото на новия век средният експлоатационен живот на автомобилите е бил само 6,5 г. По последни данни на Асоциацията на производителите на автомобили, че средната възраст на автомобилите в Англия вече е достигнала 8 г. Средната възраст на автомобилите на ЕС се е повишила до 11,1 г., а в САЩ - до 11,8 г. Традиционният бизнес модел на автомобилните производители включва създаването на коли, които да отговарят на нуждите на клиентите на даден регион, и да му служат не повече от 10 г. Днес средната възраст вече е надхвърлила 10 г.

Дачия Дъстър

Намаляване качеството на автомобилите може да ги направи по-достъпни и да гарантира бъдещи продажби на нови коли, предлага Ръдърфорд. В моделната гама на компаниите трябва да се появят толкова евтини и ценово атрактивни нови автомобили, че дори и стиснатите собственици на употребявани коли да бъдат изкушени от тях. Renault (Dacia), например, следва този път, посочва експертът. Другите производители трябва да последват примера на френския концерн, в противен случай ги чака упадък, убеден е Ръдърфорд.

0 от 500
  • #33
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Коректор ( преди 4 месеца )
    Всичко е сбъркано с шибанато "Човечество",не знам за какво се дърлите !Ще падат продажбите,времената се менят,ако някой не го усетил още, задават се огромни промени за Земята и хомосапиенс!Алчността е грях, но на кого му пука,броя на продажбите е важен!
  • #32
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Алчност,алчност и па ( преди 4 месеца )
    Производителите печелят между 3 и 10 % от цената на нов автомобил. Истинската печалба идва от СЛЕДПРОДАЖБЕНОТО ОБСЛУЖВАНЕ . Нормално е колите да са създадени калпави още от чертежите. Простата сметка ,е че никой производител не иска да караш коли като 124-ка или 80-ка,защото НИЩО НЕ ПЕЧЕЛЯТ. Алчност,алчност и пак алчност.
  • #31
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    #30 напротив - точно некачествените или още по-точно направените да изкарат определено малко време коли са тези които носят най-много печалба
  • #30
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Непишещ ( преди 4 месеца )
    Тоя е експерт колкото аз съм академик.Едно е Дачията с ниска цена, друго е скъпата немска бракма с внушителен интериор, която се чупи през два дни. Експерта иска да каже, че евтините коли ще спасят пазара, а не некачествените.
  • #29
    6 rate up comment 1 rate down comment
    младен ( преди 4 месеца )
    Коментарите на 25 и 26 са добри. Света наистина се тресе от небивал порив към показност, а в България от небивала комплексарщина. За това са виновни медийте и маркетинга последните ~10год. ~ 15 год. "Купи си огризка иначе си никой" "Купи си дънки за 300лв. че иначе не си куул" "Ходи еди къде си и прави еди какво си иначе не си хай-лайф" и те така. Ама то и аз мога да кажа много неща, примерно че еди кой си са ол-иг-офрен-и ама ако човек си знае какво е ще си останат посто думи ;)
  • #28
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Радев ( преди 4 месеца )
    Факт! Концерните нямат никаква сметка да произвеждат качествени автомобили, които да изкарат 15 години без проблем. Това важи най-вече за т. нар. премиум брандове, при които и нормата на печалба на продаден автомобил е най-висока. Колкото до спора каква кола е най-добре да се кара - на запад всеки се простира според чергата си. Само наистина много богатите се глезят с коли за над 100-150К евро. Хората са разумни и инвестират спрямо нуждите си.
  • #27
    17 rate up comment 2 rate down comment
    ДДТ ( преди 4 месеца )
    Онзи "експерт" с име на великия физик е произвел само едно рекламно послание. Ако отнесем сегашните материали и технологии към тези отпреди 30-40 години се вижда огромната разлика. И щом онези коли издържаха яко каране по 25-30 години какъв е проблема да се произведе още по-здрава кола сега . Трябвало е да каже в прав текст - "Можем да направим здрава кола,но не искаме." Огромното престъпление на концерните е,че с постоянното бълване на нови недотам дълготрайни коли съсипват ресурсите на Земята
  • #26
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Спесимен ( преди 4 месеца )
    До долния: ако нещата опираха само до Ганю и географията, то челната германска тройка, гризнатата ябълка, висша мода и т.н. нямаше да са в такъв възход в последните години. Светът го тресе небивал порив към ПОКАЗЕН лукс (защото луксът може да съществува и в нетолкова показна форма). Оттук алчността и балонизирането така подтисна средната класа, че тя май взе да се отказва от един от основните си белези - притежанието на автомобил. Вижда се съвсем ясно по продажбите в последните месеци.
  • #25
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Обикновенна психология. Колкото един човек е по-потиснат, толкова по-голям иска да изглежда в очите на другите. Извода какъв е. Имаме прост и комплексиран Ганьовец, който мечтае да е гОлем. Такива хора купуват премиум ***, за да компенсират чувството си за малоценност. НОРМАЛЕН ЧОВЕК Купува това, което му е необходимо в ежедневието. Такъв човек не се стреми да се покаже или да докаже нещо на другите, защото не е колхозен комплексар. Простичко е нали :)
  • #24
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    ... ако единствената ти гордост и цел в живота е да караш луксозна кола пък била тя и 15 годишна be my guest. Но не сочи с пръст тези които не споделят твоето мислене.