Всеки автомобилен производител има цял отдел, чиято задача е да избере правилното име за модел за конкретен пазар. Ако бъде допусната грешка, тя може да струва много скъпо, дори самата кола да притежава невероятни качества. Колкото и да е популярен VW Golf, например, ако той получи обидно или вулгарно име, следващото му поколение със сигурност няма да се продава.
Някои компании са решили проблема и залагат на цифрови обозначения. Сега ни е трудно да си представим, че BMW ще пусне модел, наречен Charlotte, който да замени 4-Series. В същото време обаче историята е много важно за компаниите производители. Например, Giulia пасва далеч повече на съперника на BMW 3-Series, произвеждан от Alfa Romeo, отколкото би подхождало G20t4D.
С помощта на английското издание Autocar ще направим една разходка в историята и настоящето, за да разберем как големите производители са избрали имената на някои от най-популярните си модели.
В Lamborghini не считат за достатъчно появята на емблема с бик на автомобилите си, но и дават някои от имената на тези животни на колите си. Aventador се казва бикът, който печели наградата за смелост през 1993 г.
Huracan звучи като ураган на испански, но така се казва друго животно от тази порода от 1879 г. Кросоувърът Urus пък е кръстен на порода огромни бикове, които изчезват още през 17-и век.