IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Какво спестяват производителите, за да продават повече коли?

Компаниите спряха да правят автомобили, които ще изкарат дълго време

Какво спестяват производителите, за да продават повече коли?

Защо едно време автомобилите изкарваха много повече време, без да създават проблемите на собствениците, отколкото сега? Основната причина е в многото електронни системи, с които са наблъскани съвременните коли. Оказва се обаче, че компаниите "пестят" и от други дейности при производство, което съответно съкращава ресурса на превозното средство.

Проучване на експерти, цитирани от изданието Autoweek, има точно такава цел - да покаже кои технологични решения оказват най-сериозно влияние върху дълголетието на автомобила. Той показва, че проблемите изобщо не са в производствения процес или в използването на некачествени материал. Дефектите се появяват още при проектирането на колата. 

Един от тях, например, е използването на леки сплави за блоковете на моторите. Те имат идеална геометрия, проектирани са лесно да отвеждат топлината, но се износват много бързо. По правило, техният ресурс е около 200 000 км. Важна роля играе и регулирането на клапаните, като повечето компании се отказват от използването на хидравлични повдигачи.

В крайна сметка, резултатът е, че на 100 000 км пробег се налага настройка на газоразпределителния механизъм, която води до разглобяване на половината двигател. Далеч по-просто е купуването на нов мотор, отколкото купуване на нов. А именно това искат и производителите.

Експертите посочват и други проблеми, породени от добавянето на нови технологии и използването на по неиздържливи материали. Най-често те са в електрическите системи, изпускателната система и скоростните кутии. Всички тези модернизации безспорно правят автомобила по-добър, но съкращават живота му. И отказът от тях със сигурност би повишил ресурс на колата, но това просто няма как да стане, тъй като ще доведе до спадане на продажбите и съответно на приходите.  

0 от 500
  • #13
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Коя година са били 90%? Я виж сега колко са! Погледни и по колко намаляват всяка година. Защо ли?
  • #12
    3 rate up comment 5 rate down comment
    до долният ( преди 2 месеца )
    Да бе, да! Те затова 90 % такситата в Германия са Мерцедес!! И ние сме виждали таксита, така че това го разправяй на некой друг!
  • #11
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Има форум на таксиджиите в германия. Няма да пиша линк, защото ще изтрият коментара. Потърси и ще намериш. Пусни търсачката на форума и ще видиш колко много го „хвалят“ Мерцедеса! Най-хранен обаче е ФБ Тюран! Там проблемите са наистина ужасяващо много. Има едно видео на една немска телевизия ZDF. Там тестваха таксита на по 300 000 км. Ако го намериш гледай за какво говорим. Мерцедеса на тези км. е леш. Протрити и скъсани седалки, всичко в драскотини.Водещият пита това наистина ли е премиум кола
  • #10
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    В Париж като бях таксито на което се возих бе Мерцедес Е класа, видях, че е на 500К км. Шофьора бе доста общителен и ми обясняваше как е взел колата и я бил изплатил за 3г. И сега вече била негова и т.н. глупости, та го питах за проблеми и каза, че колата не е мръднала, нито автоматика, нито двигателя, какви 200К км. Живот на двигателя сънувате, каква регулация на клапаниге на 100К видяхте? Какви скоростни кутии?
  • #9
    2 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Баща ми на времето имаше жигули чисто ново от магазина, всеки сезон обезвъздушаваше спирачките, като минеше 200км. въртеше делкото, за да оправи оборотите, да всичко си отремонтираше сам ама нон сто ремонтираше, 2000г. Си купих Пасат 4, 2 годишен , на 6 месеца сменях кормилни накрайници, в последните 15г. Колите които карам никога не съм пипал окачването. Всяка следваща кола е била по-здрава от предходната, незнам късмет ли е, но и аз смятам, че колите стават все по-добри.
  • #8
    9 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Олдтаймерите не се карат по много, не защото ще се счупят, а защото всеки изминат километър с тях им намаля цената!!! Правиш ли изобщо разлика между колекционерски автомобил и такъв за всекидневна употреба? Май не! едно време колите, ако се чупеха повече, то можеше дето се вика с подръчни материали да си ги оправиш стига да нямаш 2 леви ръце. Сега за най-малкото си в сервиза, защото няма начин. Така са ги направили нещата. На един приятел на Смарта му изгоря крушка на фара. Разкостиха му колата
  • #7
    6 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Гледайте поредицата гаражно злато по канала на ауто мотор ънд шпорт, там дават колекции на олд таймери от 60-те,70-те и 80-те години, Ферарита,Мазерагита,Мерцедеси... колекционерите имат лични механици обслужващи колекциите им за десетки милиони. Та като ходят на сбирки и фестивали се радват ако колата им мине 200-300км. Без проблеми. Често обаче повредите ги принуждава да ги прибират, на платформа. За днешните коли това е смешен преход. Толкова по темата стари-нови коли.
  • #6
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Вин ( преди 2 месеца )
    Подкрепям коментар 2! Абсолютно никакво сравнение не може да се прави между сегашните и колите от 60-те, 70-те, 80-те години! Въпреки по рядкото ползване, постоянно имаше проблеми с нещо, всеки носеше комплект инструменти, лепенки за гуми, щанги и при най малките проблеми се чакаше при малкото "майстори", все едно си при папата.Сега, дори третата ръка от оказион в Италия- мяташ се и караш 1500 км. с редки проблеми, обикновено скрити съзнателно.
  • #5
    8 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Уточнявайте все пак за кои производители говорите! Статията се отнася най-вече за немските производители. Не случайно началото на 90-те години се събират и решават да произвеждат коли с контролирано качество, т. е. качеството да е такова, че колата да изкара гаранцията и след това да започват проблемите. При някой модели проблемите са дори и по време на гаранцията. Това с електрониката и екстрите не е съвсем така. Как японците ги правят нещата и не се чупят, а немеца каквото пипне и се разваля!
  • #4
    10 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Друг е въпроса че бордовете на директорите искат да си удвоят печалбата всяка година. Как през 90-те всеки производител предлагаше по 10 напълно различни двигателя, а сега 3, които са една и съща модулна система. Отделно преди всеки модел беше със собствена платформа и всички периферни системи. Сега всеки производител има 1-2 платформи които на всичкото отгоре или продава или са направени съвместно с друг. И пак се жалват колко им е трудно да оцелеят.