Всеки автомобилен производител има цял отдел, чиято задача е да избере правилното име за модел за конкретен пазар. Ако бъде допусната грешка, тя може да струва много скъпо, дори самата кола да притежава невероятни качества. Колкото и да е популярен VW Golf, например, ако той получи обидно или вулгарно име, следващото му поколение със сигурност няма да се продава.
Някои компании са решили проблема и залагат на цифрови обозначения. Сега ни е трудно да си представим, че BMW ще пусне модел, наречен Charlotte, който да замени 4-Series. В същото време обаче историята е много важно за компаниите производители. Например, Giulia пасва далеч повече на съперника на BMW 3-Series, произвеждан от Alfa Romeo, отколкото би подхождало G20t4D.
С помощта на английското издание Autocar ще направим една разходка в историята и настоящето, за да разберем как големите производители са избрали имената на някои от най-популярните си модели.
На пръв поглед Citroën DS носи две произволно избрани букви. Те не са инициали, но и не са напълно безсмислени. На френски език буквите DS се произнасят като думата déesse, която буквално се превежда като богиня. Това е подходящо име за модел, представен като богиня на пътя.
Моделът CX, пуснат през 1974 г., за да замени DS, е кръстен на термина за коефициент на съпротивление. Собственият му коефициент на съпротивление е 0,36, което е отлично постижение за времето си. То е по-добро от показателите на BMW Z3 M Coupe (0.37) и на оригиналната Mazda MX-5 Miata (0.38).