Всеки автомобилен производител има цял отдел, чиято задача е да избере правилното име за модел за конкретен пазар. Ако бъде допусната грешка, тя може да струва много скъпо, дори самата кола да притежава невероятни качества. Колкото и да е популярен VW Golf, например, ако той получи обидно или вулгарно име, следващото му поколение със сигурност няма да се продава.
Някои компании са решили проблема и залагат на цифрови обозначения. Сега ни е трудно да си представим, че BMW ще пусне модел, наречен Charlotte, който да замени 4-Series. В същото време обаче историята е много важно за компаниите производители. Например, Giulia пасва далеч повече на съперника на BMW 3-Series, произвеждан от Alfa Romeo, отколкото би подхождало G20t4D.
С помощта на английското издание Autocar ще направим една разходка в историята и настоящето, за да разберем как големите производители са избрали имената на някои от най-популярните си модели.
Първият автомобил на Tesla беше просто наречен Roadster. Базираната в Калифорния компания пусна нова система за имената, когато представи модела S (на снимката) през 2012 г. По-късно излязоха Model X и Model 3, а през тази години към тях трябва да се присъедини и Model Y.
Ако вземете само последните букви на четирите автомобили ще получите SX3Y. Сега ги разбъркайте леко и заменете 3 с E, каквато е оригиналната идея на Илон Мъск и екипа му. Ще се получи SEXY, но това намерение беше провалено от Ford, който притежава правата върху името Model E. И няма намерение да ги продава или преотстъпва.