Всеки автомобилен производител има цял отдел, чиято задача е да избере правилното име за модел за конкретен пазар. Ако бъде допусната грешка, тя може да струва много скъпо, дори самата кола да притежава невероятни качества. Колкото и да е популярен VW Golf, например, ако той получи обидно или вулгарно име, следващото му поколение със сигурност няма да се продава.
Някои компании са решили проблема и залагат на цифрови обозначения. Сега ни е трудно да си представим, че BMW ще пусне модел, наречен Charlotte, който да замени 4-Series. В същото време обаче историята е много важно за компаниите производители. Например, Giulia пасва далеч повече на съперника на BMW 3-Series, произвеждан от Alfa Romeo, отколкото би подхождало G20t4D.
С помощта на английското издание Autocar ще направим една разходка в историята и настоящето, за да разберем как големите производители са избрали имената на някои от най-популярните си модели.
През 1963 г. Porsche представи на автосалона във Франкфурт модела 901, който е наследник н 356. С него марката привлече интереса на цял свят, но и на французите от Peugeot. Те побързаха да припомнят на немците, че притежават правата върху всяка трицифрена комбинация с "нула" в срещата.
За да не наруши търговското право, Porsche бе принуден да смени името си, но преди това произведе 82 бройки от модела под името 901.